Plante en ny skov

Jeg bor i Vestjylland og har lige fået ryddet op i en gammel skov med grantræer så den er næsten helt bar nu, dog med en del græs i.

Der er ca 5000 kwm der skal planter til igen

Hvilket træer og hvor køber jeg det ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det var mig ville jeg tage fat i Hede Danmark eller skov & naturstyrelsen. Der er så vidt jeg ved mulighed for at få tilskud til det. Men ellers er der jo muligheden at du kan læse lidt på deres hjemmeside. Men der er jo noget kun arbejde med at passe en ny startet skov i gen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Nej men så er det bare ud på planteskolen og snakke med dem om dit projekt. Men det kommer da til og koste kassen og plante den op igen. Men det er jo dejligt med sådan en skov omkring sig.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Urup den 18-01-2009 10:32
Man kan ikke få tilskud til en privat skov af denne størrelse
Se http://www.hededanmark.dk/page128.aspx hvor nedenstående er hentet fra:

Der kan også søges om tilskud til læplantning og småplantninger op til 0,5 ha (hvilket svarer til dine 5000 m2). Ordningen blev senest lavet om i 2007 og kan nu give enten 40 % eller 60 % tilskud til levende hegn og småbiotoper. Søger du 60 % tilskud, skal der tages nogle ekstra miljøhensyn ved beplantningen.


Pil er ikke lige det jeg ønsker mig i en lille skov
Jeg ville vælge en blanding af bøg, eg og lærk

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Som her også gerne Birk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis