Vandhane drypper

Min vandhane i køkkenet er begyndt dryppe voldsomt, en dråbe rammer vasken og så er den næste på vej, så den skal laves så snart jeg har råd. Jeg vil lige høre, hvor meget det bør haste at få det ordnet da jeg ikke har nogen penge i øjeblikket og helst vil vente til jeg ved, at jeg ikke risikerer at gå fallidt ved at få det ordnet.

Problemet var jeg nu nok klar over ville opstå, det er opstået fordi jeg sætter vaskemaskinen til vandhanen i køkkenet og hanen ikke har keramisk pakning så dem der er i nu er blevet ødelagt af trykket. Hanen sidder direkte på rørene til hele opgangen så det er noget en VVS mand skal ordne. Alt i alt skal jeg vel regne med 3-4.000 kr for at han sætter en ny op med keramisk pakninger der kan tåle trykket fremover?

Hvor dyrt er det at den drypper konstant i øjeblikket og ville der ske det store, hvis jeg ventede et par måneder til jeg ved jeg har råd?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Sæt en spand under og brug det opsamlede til toilettet.
2. Skriv dit spørgsmål igen, denne gang under gruppen "Lav-Hus".

Mogens

Hej Emil.

Det skal du se at få gjort noget ved, det kan meget hurtigt blive dyrt for dig, at lade den hane stå og dryppe. Du skal ikke ud og have en ny hane, men du skal have skiftet pakningerne i den du har nu. Under bordet sidder der nok nogle Balofix ventiler som du kan lukke, så kan du adskille hanen og indsætte nye pakninger i.

 

V.h.  Håndværkeren

På den måde rørene er vist, er der vist al mulig grund til at tro, at rørene er gennemgående og man altså ikke kan lukke separat, desværre.

Det giver mig anledning til at fremsætte en undren over, at man ikke sætter f.eks. en balofix foran ethvert tappested, specielt i ejendomme som den her omtalte.

For at undgå at stå med en forbandet kval, hvis en eller anden reparation går i fisk lørdag eftermiddag, hvor alt er lukket og slukket ude i samfundet har jeg sat balofix på samtlige tilgange til tappesteder.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja rørene er desværre gennemgående, det er derfor jeg helst ville vente til jeg ved at har råd til at betale for det. Hvis der der var balofix så jeg kunne lukke for min hane, havde jeg selv fået det ordnet, eller i værste fald lukket for balofixen hver gang jeg ikke skulle bruge hanen, men det kan jeg jo desværre ikke som det er nu - og det giver nok heller ikke så meget mening at få en ny hane med gummipakninger der er ødelagt om 1-2 måneder :(

Ved i hvad vand koster per liter? Så kan jeg jo lige måle udslippet og regne mig frem til min løsning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
det kunne ikke få hannen ompakkes for drybberiet.!!!
der hvor du bor koster vandet ca 40,- kr / kubikmeter.
Udtaget til vaskemaskine skal være udført med en kontraventil for ikke at forurene vandet; ellers er det en ulovlig installation. Man kan sikkert flytte lidt rundt på det eller skifte til et blandingsbatteri hvor der er et ekstra udtag og som ikke koster en bondegård. Du kan lige så godt få det lavet med det samme som vente to måneder, forskellen er kun at du har haft et meget større vandspild om to måneder end hvis du laver det nu :-)
Har du et billede af det med ekstra udtag? Vaskemaskinen står ikke permanent i rækkevidde nemlig da jeg ikke har plads til dette. Derfor jeg har lavet den løsning som jeg har nu med en dobbelt vandkobling - tror dog ikke den forurener vandet, da der er en ventil på så det kun går den ene vej.

Nogle bud på priser ville være rart så kan jeg bedre se om jeg har råd ;-) Behøver ikke være bindene. Mere om vi snakker 1000-2000-3000 eller mere, samlet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
I kan forresten se koblingen her
http://www.happii.dk/product.aspx?uid=262291&prodid=157262&gclid=CPOUxdCBlpgCFUwb3god5kQomQ
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis