Blankt glas vs Frostet glas ?

Ja har altid hørt at blankt glas er skide besværligt at holde, men det ser bedst ud synses jeg...

Der står mange steder at dørene har fået en behandling så der ikke sætter sig kalk og snavs men hvad er fakta ?

Vil gerne lige høre folk inden man investere i noget


 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fakta er at begge typer døre skal rengøres.
Hvad enten du vælger råglas, "frosted" (overfladebehandlet glas eller råglas støbt/slebet i flere lag, eks. typen "chinchilla" hos de fleste VVSere.) eller "au naturel", så skal der gøres rent. Du kan dog, uanset hvad du vælger for en type dør, behandle indersiden med nanocover ca. 1 gang om året efter en EKSTREMT grundig rengøring. Det letter arbejdet betydeligt. Du kan også vælge at installere en kalkspalter på din vandforsyning hvis du bor i et kalkholdigt område, det vil lette arbejdet med rengøring betydeligt. Sidst men ikke mindst kan du vælge at have en skraber såtende i brusekabinen så man skraber ent efter sig efter hvert bad, det mindsker også behovet for rengøring. Men som du kan se er der ikke umiddelbar forskel på rengøringen uanset typen af glas. Om legeringen virker ? Ja, men ikke så godt som reklamerne vil have dig til at tro. Fakta er at der skal STADIG gøres rent, og en årlig rengøring i husholdningseddike, ovnrens eller lign. vil altid være nødvendigt. Ligeledes skal man nautrligvis også stadig vaske glasset ved den ugentlige rengøring.

De fordele jeg ser i de forskellige glas typer er derimod: Råglasset siges at hærde bedst (jeg ved ikke om dette er sandt, men det vil have en voldsom betydning hvis du har en stor børneflok der skal bruge bruseren). "Frosted" kan man ikke se ridserne på (hvilket betyder noget hvis døren skal holde i nogle år), og det "naturlige look" har den bedste lysgennemstrømning (du kan derfor normalt slippe for at installere ekstra lys i selve kabinen). Prismæssigt er klart glas normalt det billigste, og du kan ofte få en hel kabine for prisen på en enkelt låge af de andre typer. Jeg har derfor valgt "frosted" glas til de brusekabiner der bruges dagligt, og gennemsigtigt glas til evt. gæstebadeværeler vi har haft gennem årene, plus jeg har installeret kalkspalter. Prisen på sådan en er hurtigt tjent ind hvis du samtidigt installerer en vandskadealarm, fordi så får du normalt afslag på din forsikring, og da de normalt sidder lige ved siden af hinanden alligevel.....
Okay det var meget god info på engang...

Men dvs man ser jo ikke kalken på samme måde på en frosted som på en klar, men man ser det bare ikke så meget på en frosted !

Men har 3 spots i kabinen så der er lys nok og har også en vinduesskraber som vi også bruger efter endt bad...

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !

..Frosted glas er ikke overfladbehandlet, det er ætset, hvilket også er betegnelsen hos glasfirmaer. der er ikke nogen styrkeforskel og ingen forskel i smudsafvisning.

 

Mvh


<p>Peter Madsen</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis