Lovlig el-tavle

Hejsa.

Vi købte i august et hus, som har denne el-tavle - men nu får jeg lige pludselig at vide af en bekendt at den vist ikke er lovlig pga. afbryderen??

Hvad siger i??

Huset er købt uden tilstandsreport, men i købskontrakten står der intet om det i den liste vi fik lavet over fejl og mangler...

Med venlig hilsen

Anders

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke elektriker, men umiddelbart kan jeg ikke se noget i vejen med den. Er det ikke en HFI afbryder der sidder ca. i midten?

Den lever selvfølgelig ikke op til standard idag, og ofte er det jo sådan at hvis du vil sætte en ekstra gruppe op, så bliver du mødt med et krav om at ordne resten også. Du kan købe en færdig gruppetavle til mellem 1500 og 2000 kr på www.elgrossisten.com, der har jeg købt min. Så skal du måske smidde 1000-1500 kr på at få en elektriker til at sætte den op.

Men så har du også automatsikringer istedet for de gamle sikringer :)

Mvh You Can Do It!

Afbryderen er en FI-afbryder...

Det med automatsikringer tiltaler mig meget

Med venlig hilsen

Anders

Det eneste ulovlige der er i den tavle er din FI-Afbryder, den skal udskiftes til en hfi eller hpfi afbryder og det kan kun gå for langsomt
tavlen er lovlig, da den var lovlig da huset blev opført.

jeg ville som "You can do it!" skriver, skifte tavlen. Det er en "lille" investering, som absolut kan betale sig da alt bliver nemmere. jeg tvivler dog på at elværket vil skifte måleren, da det er en nyere model der sidder der i forvejen, men er ikke sikker!
Annonce
Der skulle være opsat en HPFI-afbryder senest d. 1/7-2008 - så er huset købt efter denne dato har sælger solgt en ulovlig installation.
De selvaflæselige målere Trefor installerer har indbygget GSM kort, den måler der er på billedet er ikke af den nye type.
Jeg takker for de mange svar. Fruen og jeg bestemte i aftes at tavlen skal skiftes asap, så i dag vil jeg se om jeg kan få et par priser på sådan en udskiftning...

Endnu en gang tak for hjælpen.