Fjernvarmeunit

Jeg skal have mit bryggers renoveret, i den forbindelse også fjernvarmeinstallationen.

Huset er født med olirfyr, men er for 25 år siden ændret til fjernvarme. Varmt vand fra en varmtvandsbeholder som sikkert nu er totalt tilkalket, Rørføringen er ændret flere gange når der er skiftet varmemåler, (og det så herrens ud fra starten) nu ligner det noget der er inspireret af den gamle Windows skærmskåner Tubes.

Jeg vil have en gennemstrømningsvandvarmer, men overvejer at få en komplet fjernvarmeunit, prisforslekken er ikke voldsom, og det vil give en del mere plads.

Jeg vakler mellem Redan og APV er der nogen her der har gode eller dårlige erfaringer med de to fabrikater? APV er væsentlig billigere end Redan.

I den seneste tid har der været et par tråde vedr. problemer med Redan, har APV de samme svagheder?

Hilsen Aksel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke lige et direkte svar på dit spørgsmål, men undersøg (hvis du ikke allerede har gjort det) med din fjernvarmeleverandør, om du overhovedet må opsætte en gennemstrømningsvandvarmer. Det er ikke alle steder det er tilladt pga den noget ringere udnytningsgrad.
Der er ingen grund til at lave det hele om til en unit. Få sat en redan akva vita op istedet for din varmtvandsbeholder men først undersøg om du overhovedet må i dit område. Hvis du bor i Hørning er det vist ok, der kender jeg en der lige har fået sat en Redan op. Hvis dine rør sidder hulter til bulter kan du da godt overveje en unit: jeg synes bedst om redan; de har altid været mit valg når jeg skulle sætte en veksler op. Apv havde voldsomme problemer for nogle år siden med den famøse avtq-ventil...en hamrende dyr styring der gik i stykker hele tiden, men de har ændret den til en avtb som kører ok. Jeg ville stadig vælge redan.
Jeg fik det samme afvide inden vi skiftede. Før havde vi en 50 år gammel varmtvandbeholder, og er du gal den var ringe, og brugte sindsyg meget energi til at holde vandet varm med. Vi skiftedee til en Redan VX-2000 med gennemstrømningsvandvarmer, og såvidt jeg husker er udnyttelsen tæt på 90%, hvilket den gamle ihværtfald IKKE var..! Eks. 24 timer uden brug af varmt vand, brugte den ca. 10kwh om dagen.. Idag forbruges kun det som der opvarmes + de ca. 10% i spild.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis