solpanel

Hej, jeg vil lave et solpanel, men er lidt i tvivl om hvordan det skal bygges, planen er og bygge en kasse nok i alu, få den isoleret og smide en masse øldåser i som er blevet malet sort. Så skal der selvfølgelig også en blæser monteres samt et lille solpanel til blæseren, jeg er så kommet i tvivl om der skal 2 stykkedr glas i fronten eller bare et, sys jeg har hørt at, bruger man 2 kan det inderste revne... Nogen der har svaret??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I galleriet er der en der har lavet en solfanger til udendørsbruser, der er også en der har lavet en solarventi med blæser og det hele.

Så vidt jeg husker så er der også en tråd til hver af dem, bare søg på deres bruger navne så skal de nok dukke op

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

økologisk hus har jeg set en solfanger der var lavet af øldåser og der var en glas plade foran. og så kunne varmen selv finde ind gennem en sprække undervinduet.
det virker men ikke noget stort - men til prisen er det nok ok
Niels
Skrevet af Groenbaek på 13 jul 2009 00:36
økologisk hus har jeg set en solfanger der var lavet af øldåser og der var en glas plade foran. og så kunne varmen selv finde ind gennem en sprække undervinduet.
det virker men ikke noget stort - men til prisen er det nok ok
Niels

  Hej Niels
 Var det det anlæg vi byggede på friland? I såfald giver det en masse varme. Der er 9 m2 solfangere og 2x 200 liters kappe beholdere tilsluttet på loftet. Varmen søger op ved selvcirkulation. Der er lavet kanaler under vinduerne der gør at man får varmt luft ind til opvarmning. Anlægget kostede 6000 kr. Og da var de 3000 kr til den polycarbonat plade. Det kunne man have lavet gratis ved at bruge brugte adskildte termoglas. 
 mvh 777 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også