kold radiator

Hej Jeg har et varmeanlæg hvor jeg fyrer med brænde og har lige skiftet fyret samt fået etableret gulvvarme i badeværelset. Pludseligt er min radiator i badeværelset blevet kold, den er kold over det hele. Der var en del riggen frem og tilbage da gulvvarmen skulle sættes til, men ingen problemer umiddelbart efter. Hvad kan det skyldes? Jeg har forsøgt at åbne ventilen og "lufte ud", men det har ikke hjulpet. Håber der er nogen der kan komme med et godt råd! Mvh Christian
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kommer der vand ud ved udluftning?
er der vand nok på systemet?
er det kun den radiator eller er der flere i huset som der er problemer med?

 do it youselv

kunne tyde på termostaten ikke åbner ordenlig op
prøv og slå lidt på den og se om der ikke skulle komme hul igemmen. har aldrig hørt om en tilstoppet radiator men det er selvfølgelig muligt.
har den slet ikke virket efter skift af fyr og lavning af gulv varme. ?
hvorfor har du i grunden både en radiator og gulvvarme?

 do it youselv

er dit radiatorsystem 1-strenget eller 2-strenget? Måske er der påsat en 2-strenget ventil på et 1-strenget anlæg.?


kh. hilsen Mr. GDS 0
Den virkede den første månede ca. og så holdt den pludseligt op. Jeg har både gulvvarme og en radiator fordi at radiatoren fungerer som håndklædevarmer.
1 eller 2 strenget... Der er både et rør der bypasser radiatoren samt et rør der går op i radiatoren, ded ikke hvad det betyder, men som sagt så har det virket i en periode.

Jeg har banket lidt hist og her, men ikke meget resultat...

Tak for hjælpen, jeg søger videre...
Annonce
lyder ganske, som det er skrevet før, at der er termostaten der driller.. demonter termostat-hoved, og bank med "små bløde" slag på den llille stift.. Kan også hjælpe at banke på røret på bagsiden af termostaten... det kan tage lidt tid at få den til at virke, så lidt tålmod, og mange "små/bløde" slag.. :-)
Brug evt enden af en skruetrækker.. held og lykke
Mvh Jan J
Hepla
Så virker den igen!!!

Tak for hjælpen! triket med at tage ventilen af og banke let på stiften var løsningen...

Christian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis