Indregistrering af en traktor ??

Ja så kommer der endnu et spørgsmål til jer alle ??

Jeg fusker lidt med tanken at købe en gammel traktor, det er der jo ingen af naboerne der er jo så her er et rigtig godt argument.. Men for at kunn ekøre lovligt med den efterfølgende så skal den jo indregistreres. Men hvad er kravene og mulighederne for den slags ?? Er der krav om at man har papirer på dyret eller andre underlige krav ?? Den skal nok bruges til at skrabe lidt sne og måske trække en bådvogn hjem fra stranden osv. og en tur rundt i området naturligvis. Sikkert med min trailer fra bilen men ud over kravet om en trekant hvad er så lovens krav,, Jeg bor i et almindeligt parcelhus område så den kan ikke komme ind under specielle regler for landbruget.

Venligts Njord

MVH Njord
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil bruge din traktor til alt hvad du nævner, skal den indregistreres som en bil, dvs med almindelig hvid nummerplade, samt de lovpligtige forsikringer, samt periodiske syn.

Det er dyrt!!!!!!!

Hvis du derimod kun vil rydde sne på din egen grund, skal den kun være forsynet med en styrtsikret bøjle, (for din egen skyld, da traktorer har det med at vælte, når man mindst forventer det)


Mvh.
bodker

Hvis du derimod kun vil rydde sne på din egen grund, skal den kun være forsynet med en styrtsikret bøjle, (for din egen skyld, da traktorer har det med at vælte, når man mindst forventer det)



Ikke helt, der er steder på privat grund hvor en traktor også skal være registreret. Det er de steder hvor posten har adgang til, hvis man kan sige det sådan.

Der skelnes mellem 3 forskellige typer af registreeing af en traktor.

Indregistreret - nummerplade hvid med rød kant, må bruges til alt

Registreret - nummerplader med sort kant ( mener jeg ) må bruges til transport af mindre mængder af landbrugsrelaterede varer på off. vej samt til kørsel på privat grund de steder hvor "posten" har adgang.

Uregistrede - ingen nummerplade, må bruges til skov / markarbejde, på steder hvor det "offentlige" ingen adgang har.

OG så er reglerne noget forenklede her smile
Ok Stine..

Det lyder som noget i den retning jeg havde forstået det..

Men de efterhånden mange der triller rundt på deres gamle grå til træf osv.. de er ikke registreret efter den skrappe metode.. Men om det bare skyldes at de kører uden forsikringer osv og politiet vender det blinde øje til ved jeg ikke..

Venligst Njord

MVH Njord
dvtk kan tegne en tidsbegranset kollektiv forsikring,den dækker kun ved opvisninger og stævner,resten er ikke lovligt.det er ikke så dyrt at syne en traktor,den skal bare være i orden.det er forsikringen( godstransport-traktor) der koster ca 8000 om året,for en 3800kg traktor,der er den dyre del af festen.
hilsen strynboen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis