Water hammer (170 % effektiv)

Er der nogen af jer eksperter der har har hørt om den her pumpe ! De påstår den yder 170% effektivitet til varme !

Water Hammer

 


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Hvis du mener en varmepumpe, så yder min 533 %


PE

Hold da op, kun ved hjælp af en motor.. Virkningsgraden er tæt på 100% :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
170% sådan det er jo en evighedsmaskine der er stadig mulighed for et tab på 60% ed konvertering af det varme vand til el. Det lyder sgu for godt til at være sandt. Tror det har noget at gøre med den måde man måler det på men er ikke sikker.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er snakker for at den ikke er hvad de siger er at hvis den var så god så havde vi nok hørt om den, men jeg blev bare lidt nysgerrig !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Annonce
Den hænger i hvertfald ikke sammen med fysikken, men hvis de har opfundet en helt ny lov, så ser jeg da frem til fysikernes reaktion! ;)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Prøv lige at kigge på den generator der driver "hammeren". Manden har sin hånd på den ved ca. 40-50 sekunder inde i filmen. Det ligner noget omkring 30-50 HP Det er altså LANGT fra en "lille motor".
Men konceptet med at bruge kompression til at varme vandet op findes da også i nogle vandvarmere der eks. konkurrer med Quocker. Her varmes der så kun den mængde vand op der trækkes ud. Forskellen her er så bare at manden generer nok til at varme en lille bygning istedet for til at lave en kop kaffe. Men "energi fri", eller "grøn" er det lidt svært at kalde maskinen da han jo driver den af en gigantisk generator.

Og gud og hver mand kan jo komme og sige at de har opfundet evighedsmaskinen. Så længe man ikke kan replikere resultatet i en uafhængig test, så er det jo bare en omgang øregas, ligesom med superisolering. Du kan naturligvis sagtens designe en test der giver det ønskede resultat, men en vilkårlig videnskabelig test vil kunne afsløre hullerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis