gearkasse og motor problemer med mitsubishi carisma?

Hi (ingen her inde).

købte en bil den 27.12-2008 en "ny" brugt bil, en mitsubishi carisma 1,8 5d GDI den er fra 1998 og den har kørt 127000. En rigtig fin bil...

Nu har jeg så haft bilen i to dagen, har lidt problemer med at finde koblingspunktet på den når jeg kører (en mindre ting), men da jeg var ude og kører i dag, synes jeg at den hakker i motoren (det er ikke meget men alligevel nok til at jeg undre mig lidt), har en ide om motor eller gearkasse problemer, men kender ikke så meget til dette bilmærke.

Håber at der er nogle mitsubishi mennesker her inde der har mere forstand på mit problem end jeg?

- Skriv endelig

MVH

T&M

<p>Hej!</p> <p>jeg er en ung fyr som har købt en rød golf 3 1.8 fra 1993.</p> <p>da jeg har nogle små problemer med bilen, håber jeg at jeg kan finde nogle råd her inde.</p> <p>T&amp;M</p>
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej den type motor er kendt for sine problemer med udsættere, det er som regel fordi at den er sodet og trænger til en rensning
ja det kan det sagten men du bliver nød til at køre på aut. værksted som kan foretage en måling for dig for at se om den trænger
økonomisk spørgsmål... er det ikke meget dyrt?

<p>Hej!</p> <p>jeg er en ung fyr som har købt en rød golf 3 1.8 fra 1993.</p> <p>da jeg har nogle små problemer med bilen, håber jeg at jeg kan finde nogle råd her inde.</p> <p>T&amp;M</p>
er det så hele motoren de skal rense eller? synes det lyder lidt vildt når den kun hakker lidt det er ikke voldsomt.

<p>Hej!</p> <p>jeg er en ung fyr som har købt en rød golf 3 1.8 fra 1993.</p> <p>da jeg har nogle små problemer med bilen, håber jeg at jeg kan finde nogle råd her inde.</p> <p>T&amp;M</p>
nej det er kun indsugnings manifold og porte...og med hensyn til om det er vildt så er det jo kun dig der kan svare på det? jeg fortæller kun det som jeg ved
hmm okay, men tak.

<p>Hej!</p> <p>jeg er en ung fyr som har købt en rød golf 3 1.8 fra 1993.</p> <p>da jeg har nogle små problemer med bilen, håber jeg at jeg kan finde nogle råd her inde.</p> <p>T&amp;M</p>
Hej T&M
Ja det er lidt sent.
Jeg havde tidligere en skoda felicia GLX 1,6 st. car.
jeg havde rigtig mange problemer med den ang. Tomgangs- regulatoren.
Efter 11 år, (og nyligt skiftet tændrør og luftfilter),blev jeg godt sur en dag. Og tænkte nu skulle den simpelthen ha´.
Jeg åbnede ned gas-spjællet. Og pustede så en ordentlig gang WD-40, ned i den med motoren kørende, i små doser.
Jeg siger dig. På 5 min. Var 11 år hård og slidsom kamp overstået.

Bare en ide at prøve. Den samme kur har jeg givet Min mitsubishi Carisma, (er dog lidt mere besværligt).  Men den spinder supert.

VH
ThomasJB

Fra Thomas JB
Hej, lige til andre som måske falder overdenne tråd i søgning om hjælp pga hakken under kørsel, køb en rens til benzin systemet(eller disel hvis du har den model) hæld i tanken, tank bilen halvt op(for at blande brændstoffet med renseren) tænd bilen, køre stille og roligt indtil den er godt og grundig varm, så kør en lang tur på en 60km hvor du giver den godt og grundig gas, den skal ikk have for lidt.

Så har du fjernet det værste sod, og den køre smukt igen de næste 5-6 måneder, hvor efter den skal have samme behandling igen.

Det virkede for mig hver gang, jeg køre nu på min nr4 carisma(de andre skulle til syn og jeg ville ikke betale for det) og jeg har købt dem ny synet hver gang for 4-5 tusinde kr, og folks grunde til at sælge dem har altid været at den hakker når man køre, så nemt at lave.

Faldt selv over denne tråd pga et helt andet problem, noget med gear kassen, men google kan som sædvanlig ikke finde ud af at finde de rigtige søge resultater.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis