Installering af p-whach

For selv at kunne installere en elektronisk p-skive, skal man kende numrene/farvekoderne på ledningsnettet i bilen.
Jeg har en Toyota Coralla 1998. Er der nogen, der kan hjælpe?
Venlig hilsen
Kai Pedersen
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke bare stel, fast strøm og tændingsstrøm du skal bruge??

Jeg kan ikke rigtig se hvad du vil med farvekoderne.........???

Mvh. Jesper

Hej

Farverne du skal bruge er - på p vagt  -  rød som er fast plus - orange som er plus over nøgle og sort som er stel. Forbindelser er nemmest at lave ved tændingslåsen forbind den sorte ledning til stel -  til den røde finder den faste strøm med en prøvelampe - det er er tyk ledning der er sikkert kun en - til den orange finder du en plus over nøglen med din prøvelampe der er flere der kan bruges find bedst en der bliver der også er der når man starter bilen
så er du klar til at parkere
God fornøjelse

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak til Polobjørn.
Ifølge monteringsvejledningen, må jeg ikke anvende strømtyve. Hvad gør jeg så?

Hej Kaj

Det bedste du kan gøre er at lodde de 3 forbindelser det drejer sig om, men det kræver at du er god til det med lodning.Hvis du ikke kan det er der kun samlemuffer men det er ikke anbefalesværdigt.   
 
Jeg gør altid det at jeg med en lille hobbykniv forsigtigt fjerner isolationen på ledningen ved at skære forsigtigt rundt om ledningen 2 steder med ca 4 m.m. mellemrum og derefter fjerne isoleringen der i mellemrummet.Så afisolerer du den ledning der skal tilsluttes ca.2 cm. og snoer den rundt om den ledning du vil tilslutte til og derefter lodder du forsigtigt forbindelsen til tinnet lige flyder - men uden at brænde ledningen.  

Hvis dette er sort snak for dig vil jeg anbefale dig at lade et værksted lave det for dig - på min arbejdsplads gør vi det for ca, 300 Kr, incl moms.

Hilsen "autoelektrikkeren"


"AUTOELEKTRIKEREN"

Mange tak til "autoelektrikeren"

Det med at lodde afskrækker mig ikke. Det er jo selvfølgelig den bedste forbindelse.

Kunne du udpege et alternativ til at skulle ind omkring tændlåsen/ratstammen? Kan man fx få + direkte ved batteriet, stel ligeså og evnt. den sidste omkring startmoteren? Jeg tænker på, at det skal være nemt at fjerne p-wach-en ved ejerskifte.

I øvrigt afskrækker din anslåede "værsktedspris" mig ikke, i forhold til de p-afgifter jeg indtil nu har indkasseret. Men det er nu sjovere selv at få det til at fungere.

Glæder mig til at få dit svar,

VH. Kai Pedersen

Annonce

Hej Kai

Selv om firmaet der sælger P wach fraråder det - vil jen anbefale dig at tage din radio ud. I de ledninger der er i stikket til radioen vil du med en prøvelampe kunne finde de 3 ledninger du har brug for, nemlig fast + og + over nøglen samt stel.Du kan roligt tilslutte din P wach der det gør vi tit uden problemer

Hilsen Polobjørn   


"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak Polobjørn!
Sådan - lige hvad jeg havde håbet på.
Det er tit nemmere end man tør håbe. Især når vi hjælper hinanden.
VH
Kai

Til Polobjørn

 

Hvor ligger dit værksted? - jeg har en p-watch liggende på 2. år, hvis I kan montere den for 300 kr. inkl. moms er jeg meget interesseret.

mvh

gug

 

Hej GUG

Prisen gælder når vi selv har solgt Pwach ellers er den nok lidt højere .

Hilsen Polobjørn  


"AUTOELEKTRIKEREN"

Hej må jeg her lige komme med en lille oplysning.

Du kobler den sorte samt den røde ledning først, og der må IKKE være tænding, altså strøm på den ledning du kobler den orange på, når du lodder den på, er der det, er der problemer med opstart af uret.
Mvh autoole

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis