Domæne registrering ??

Hej med jer alle og sikkert ThomasB i særdeleshed.

Hvis man gerne vil have en net side og man gerne vil have registreret den før en eller anden snupper den fra een. Hvad gør man så ??

Kan du give en beskrivelse eller en henvisning til hvordan man gør ??

Skriv lidt om dine oplevelser !
Venligst Njord

MVH Njord
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej !

Der findes mange sider på nettet, hvor du kan købe domainer. Jeg har brugt dandomain.dk. Her kan du tjekke om den adresse du har tænkt dig er ledig og hvad den i givet fald vil koste dig. Typisk er det omkring 39,- i oprettelse og ca. 200,- i årlig afgift (afhængig af om det er .dk .com osv.). Når du har købt domainet er det dit. Det eneste du skal bruge herefter er et "hotel" (harddisk plads til din hjemmeside). Prisen på denne afhænger af størrelse, antal e-mailadresser osv.). Du behøver ikke at have et hotel for at eje et domainenavn. Flere spørgsmål, så sig til..

Mvh.

Helle MN
Hej njord smile

Henvend dig til www.wannafind.dk eller www.cliche.dk eller www.b-one.dk

Wannafind bruger jeg selv, men de er lidt dyre, hvis man kun skal have en privat side liggende. Til gengæld er de ret stabile, hvilket de andre sikkert også er, men ifølge prisen, så er wannafind bedre.

Det koster som regel ca. 100 kr. at registrere et domæne og 60 pr. år til www.dk-hostmaster.dk for at eje navnet.

Mvh
ThomasB
Thomas >>> På fyn giver vi nu kr. 75,00 til DK Hostmaster smile Vi har jo det der moms du ved...

Njord >>> Har du yderligere spørgsmål omkring hjemmesider er du altid velkommen til at spørge.

/Claus Holm www.granada24.dk

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Claus Holm (den 23-04-2003).]

Med venlig hilsen

Claus Holm
Hvad gør man så hvis nu det domænenavn man gerne vil have er ejet af en anden som ikke bruger det.... og hvis det svare til mit efternavn?

/Maria

/Maria Lind Heel
Hej Maria..

Når man søger efter et domæne på det ovennævnte links er det muligt at se hvem der ejer det - hvis det nu viser sig at være optaget..

En mulighed er så at tage kontakt til ejeren af domænet og pænt spørge om han er interesseret i at lae det gå videre, hvis han/hun ikke bruger det
Vær lige opmærksom på, at fordi vedkommende ikke har en aktiv side liggende på adressen - så kan han godt bruge den alligevel. Fx til mail-adresser...

Men det skader jo ikke at spørge :-)

Husk at dit eternavn ikke er et registreret varemærke - så andre må gerne registrere domænet >> www.ditefternavn.dk <<

Et alternativ kunne være at kigge på andet end .dk navne (selv om det er lidt dyrere)..

Mvh
/Niels
Annonce
Det kan du have ret i, men nu er det sådan at mit efternavn er "spærret" hvis man kan kalde det det, for man kan ikke købe sig til vores efternavn.. så derfor burde det vel være muligt for mig at få fat i det...

/Maria

/Maria Lind Heel
Citat fra heel

så derfor burde det vel være muligt for mig at få fat i det...

/Maria


Jeg er ikke helt med.. Du vil tvinge en person til at overdrage sit domæne til dig fordi det er dit efternavn?!? .. Den går ikke!!!

Jeg vil klart anbefale at du stille og roligt laver en forespørgsel som jeg skrev i det første indlæg...

Jeg er temmelig sikker på at du ingen vejne kommer med at "kræve".. Med mindre dit navn er et registreret varemærke.. Eller den bliver brugt mod dig hvis du fx er erhvervsdrivende (og selv da skal du bevise at den er lavet med profit-øjemed - spørg selv Seat efter deres nederlag mod www.lorte-seat.dk)
Og selv da skal du en tur over Klagenævnet for Domænenavne..

Så lav en aftale med den nuværende ejer eller vær lidt kreativ...

Mvh
/Niels
Citat fra heel

Det kan du have ret i, men nu er det sådan at mit efternavn er "spærret" hvis man kan kalde det det, for man kan ikke købe sig til vores efternavn.. så derfor burde det vel være muligt for mig at få fat i det...

/Maria


hummmm der er vist en del du skal lære ang nette og dens regler
og de regler der gælder IRl ikke er de sammen.

Og hvis man kræver så stiger prisen jo en del for så er domænet efterspurt
kik bare på TDC inde de købte den den koster tdc en del :-)

men heel.dk er frint til benyttelse endnu så hurtig på tasterne og få skafet en navneserver

og hvad ang dit efternavn tjaaa en forspørgelse i statsamtet så var der ingen problemer med at få den hvis man kunne vis en slægstavle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis