Nyt tag på garagen

Hej

Nu er der ingen vej udenom, jeg skal have nyt tag på garagen da vi lige nu har stålplader på som tag og det giver en hel masse kondens så det hele er fugtigt derude og værktøjet ruster.
Jeg har tænkt på trapez plader også for at få lidt lys ind i garagen, men skal det være nogle specielle nogen for at der ikke kommer kondens??? kan memlig se der er en masse forskellige.

Mvh. Brian
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du vælger at beholde dit eksisterende tag men isolerer det, så burde du slippe af med kondensen. Taget på min garage er lavet efter dette princip, og garagen er knastør.
Mvh. Anders
Det er rigtig som hygeria skriver, at isolering vil afhjælpe dit kondensproblem.
Jeg har selv en garage, hvor jeg har brugt klare plader, men en dobbeltplade, med luft som isolerende lag mellem lagene.
Det giver et helt vidunderligt lys i garagen men også voldsom varme om sommeren.
Jeg har også et område med stålplader over, men med 100 mm isolering under, og der er ikke antydning af fugt der.
Er ved at lave nyt fyrrum ude i et udhus, og er i syv sind om ikke jeg også der skulle lægge i hvert fald nogle isolerende klare plader.

Med venlig hilsen
ktm

 

Problemet er at der ikke er så højt ude i garagen så hvis jeg begynder at isolere så er jeg bange for at jeg risikerer at få nogle buler i hovedet af at slå hovedet i loftet :-)
Og fordelen ved de lyse plader er at jeg også vil få lidt lys ind i garagen og det mangler jeg.
Jeg kan ikke bare tage en almindelig trapez plade, den vil også give kondens, skal den være dobbelt? og hvor køber jeg dem henne til en billig penge?
Brian
Det skal være dobbelt eller måske ligefrem 3-dobbelt, og de er ikke specielt billige.
En almindelig trapezplade er mindst lige så elendig som dine stålplader.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej,

Jeg har ståltag (bølgeformet) på min garage, men inden jeg monterede pladerne spændte jeg et lag fibertex ud.
Fibertex'en opsuger kondensdryp hvorfra det fordamper.
Det virker fint - bilen er altid tør, men der skal være lidt ventilation igennem garagen for at drive fugten ud.

mvh
Henrik.A
Annonce

Afhængig af hvor tæt din garage er kunne du også overveje let opvarmning eks. med solar-venti (der findes vist også et par andre produkter af samme slags). Har selv prøvet dem i hhv en gammel staldbygning og et uopvarmet sommerhus og det tager det meste af fugten.

Vh, S

Jeg synes også at de der termoplader er rigtig dyre. Til gengæld koster de etlags plast plader næsten ingenting. Kunne man ikke lave en sandwich konstruktion af etlagsplader? Med en alm. isolering kommer lyset jo ikke ind.

De billige trapezplader er heller ikke særlig stærke.
Jeg har dem på en udestue, og har oplevet, at en nytårsraket er faldet ned og har slået hul gennem pladen.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hvad med termopladerne? Bliver plasten ikke også hård, sprød og skrøbelig med tiden?
Hej igen er der nogen der ved hvor man kan købe de dobbelte trapez plader henne på nettet, syntes jeg har kgget rundt men kan ikke finde nogen steder hvor de har de dobbelte, kan kun finde de steder hvor de har almindelig trapez plader. håber der er nogen der kender nogle sider hvor de sælger dem?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis