Klinker i nyt køkken alrum

Hej

Alle LDS'er

Jeg er ved at sætte et hus fra 1970 i stand og er stødt på et problem som jeg håber nogen fra dette forum kan hjælpe mig med.

Jeg har væltet 3 væge af letbeton for at få et stort køkken alrum hvor der skal lægges klinker. Gulvet er et støbt betongulv. Hvad gør jeg med det hul som er i slidlaget efter væggene da de er sat ovenpå rå betonen og her efter er der blevet etableret et slidlag. Gulvhøjden er heller ikke den samme fra rum til rum.

Skal jeg hylde hullerne op med beton og derefter lave et slidlag af flydebeton. Kan det holde uden at revne når der nu skal fliser på

Skal jeg hugge det gamle slidlag op og lave et nyt

Skal jeg hugge hele gulvet op og starte på en ny med isolering, gulvvarme osv

Jeg vil helst undgå at hugge hele gulvet op da vi bor i huset og det er omkring 60m2 vi snakker om  med understøbning af vægge osv. Det skal selvfølgelig også laves så det holder.
 
Håber der er nogen der kan hjælpe mig til at få lavet den rigtige løsning
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer helt an på din pengepung det der.

Jeg ville vælge at hugge hele gulvet op og få isoleret ordentligt og få lavet gulvvarme i det hele.

Men du kan bare støbe de huller efter der måtte være fra de vægge du har væltet. Hvor stor er den højdeforskel i mellem de forskellige rum der har været. Den nemmeste løsning er nok at lige hugge det slidlag af og lave et nyt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

højde forskellen er omkring 1cm

En jeg har snakket med en som mener at efterstøbningen vil revne med risiko for at revnerne forplanter sig vidre op i fliserne og det ville være ærgerligt. Så jeg er lidt i vildrede. Det bedste vil selvfølgelig være at banke det hele op men hvis der er en billigere/nemmere måde vil det være at foretrække men jeg skal være helt sikker på at fliserne ikke knækker.

ps tak for svaret
Hej !

Hvis selve rå beton gulvet er støbt over det hele før de vægge du nu har fjernet blev sat op, ville jeg da mene at du kunne bruge noget selvnivellerende gulvspartel, evt cemfiberplan det kan med garanti bære op til 50 mm lagtykkelse .

Ellers er der jo nok kun den hårde måde tilbage : start helt forfra :((

Tim  
 

ØHHHHH  

Kom lige i tanke om det hedder

MIRA X PLAN

Kig på mira .dk


Tim  
 
Støb hullerne efter og spartel for resten ca en 1 meter til at udjævne det på vil jeg tro kan gøre det.

Har du tænkt på hvor koldt sådan et klinkegulv bliver hvis der ikke er varme i det. Syntes vores utroligt koldt har heller ikke fået tændt for varmen i gulvet endnu.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Jeg havde banket gulvet op hvis du vælger klinker. Som Fiaght skriver bliver det hjernekoldt med klinker, hvis der ikke er gulvvarme. Jeg håber ikke i har små børn der kravler på gulvet, hvis du ligger det ned uden gulvvarme. Da jeg lavede køkken lagde jeg klinker i et begrænset område. For at undgå det med de kolde klinker, lagde jeg El-gulvvarme ned og det har betydet, at de ikke er så kolde. Havde jeg været dig, når det er et så stort område, havde jeg taget hele turen og etableret vandbåren gulvvarme - ellers skal du evt vælge trægulv i stedet for.
Nu ved jeg jo ikke om du yderliger kan hæve gulvet. men 22mm vandfaste gulvplader og derpå klinker, det er også en løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også