Svejse udstødning

Hej

Der er mig beskedt flere forskellige maskiner til at svejse med, hvoraf den ene er Co2. Hvilken slags bruger man til at svejse et udstødning med???
Har nogen erfaring med den billige slags fra ex. Harald Nyborg. Virker de???
Allan
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er absolut ikke nemt at svejse i en godt rusten udstødning og slet ikke med en CO2. Det kan godt være, at den ser rimelig ud ude fra, men alt er tæret og ædt op inde fra.
Hvis du absolut vil spilde tid på en gammel udstødning, sådan forstår jeg spørgsmålet, er et autogen anlæg noget nemmere at bruge til denne nærmest håbløse opgave.
Hvis jeg har misforstået dit spørgsmål, beder jeg om undskyld. :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej. Jeg har med held holdt min udstødning kørende i et par år bare ved at svejse lidt på den. Det holder fint. Jeg har brugt co2. Ang svejser. så har de billige med at hakke i det! Jeg er kleinsmed så jeg stille nok nogle store krav hvad det angår. Jeg anbefalde at finde en god brugt svejser af et kendt mærke, og helt en på 200 amp så er du godt kørende. Det skal siges at jeg ikke kender dem Nyborg har.
Alte

<p>&#160;</p>
CO2 men kan være svært at svejse tyndt matrialle.Tror ikke de holder længe,min toyta har nu holdt i 9år her gods
tyk har set Franske-ford der kun kører 3-5 år på udstødning.
Det er rigtig hvad ktm siger det kan ikke betale sig at svejse på udstødning!! jeg holdt kun min kørende pga katalysatoren!!
Alte

<p>&#160;</p>
Skrevet af boss den 13-12-2008 19:36
CO2 men kan være svært at svejse tyndt matrialle.Tror ikke de holder længe,min toyta har nu holdt i 9år her gods
tyk har set Franske-ford der kun kører 3-5 år på udstødning.


Franske Ford???????
Den sidste franske Ford blev produceret omkring 1960???

Er det julefrokosttide?

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Ja var den ikke god, mente nu at Franske biler og Ford tit ikke holder mere en 3-5 år,det kan godt betale sig at købe orginal udstødning da de sjældent koster meget mere.
God Jul
Tjah min Mors Golf 3 kører nu kun 2 år på en udstødning... det har absolut intet med mærket at gøre... Men hvordan bilen køres... En bil der kører 100.000 om året kører selvfølgelig længere fordi den altid er varm og der ikke er så meget vand i udstødningen fordi det fordamper...

En bil der kører 3000 om året skal have en udstødning ofte, fordi der ligger vand i den hver gang du stiller bilen fra dig og så får det god tid til at tærre udstødningen indefra...

Tænk på der er smårester af svovl og alt muligt i udstødningsgassen...
øh... jeg købte en ny bagpotte til min pougoet 405 uorginal holdt max 1 1/5 år. Jeg fandt en orginal hos huggeren, da jeg var der efter noget andet. Helt orginalt, den har jeg kørt med over 4 år ( fik den til 50-)

<p>&#160;</p>

Sjovt du siger det for det er udelukkende kun fordi der er hul omkring kat. at jeg overhovedet tænker på at svejse. Koster jo en halv arm at skifte en såsan fætter.

Men tak til alle for de mange og meget hurtige svar. Dejligt med lidt input

 

Allan

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis