skruetrækker der griber skruen?

Hej

Jeg søger en sæt skruetrækkere der "griber" skruerne og forhindre dem i at falde ned til hardwaren.

Ved I hvor man kan købe dem henne af?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver nok vanskeligt at erhverve sig sådan nogle i danmark, men alternativt kan du stryge skruetrækkerne med en magnet.
Slagt eventuelt en gammel højttaler og træk magneten langs skruetrækkerklingen - men kun den ene vej. Jo flere træk, desto kraftigere magnetisme bliver der tilført klingen.
Vær blot opmærksom på at ikke alle skruer er magnetiske.


Mvh. Christian

brug en blyant med tykkegummi.!

hvilket hardwaren har du.?

Altså Hans... Den med tyggegummiet må du gerne lige beskrive!! Hvordan trækker man en skrue rundt med et stykke blødt slik?!?

Anyway! Hvis du holder en magnet på din skruetrækker, mens du skruer ud, vil skruen blive hængene. Hvis du så smider din skruetrækker i gulvet bagefter (Skulle den ifølge Store Nørd) mister den magnetiseringen!

Alternativt, kan du smide 150,- efter sådan en som denne her: http://fynstrykluft.dk/haandvaerktoej-36/bahco-56/bahco-magnatiseringsboks-m780-1928.html

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Det med magnetværktøj ødelægger hardwaren er vist en and.

Så vidt jeg ved bliver der skabt magnetfelt i strømforsyningens spole, samt de små spoler der er på bundkortet.
Jeg bruger selv en magnetisk skruetrækker, og har ikke problemer med det.

Hvis der skulle være noget der kan tage skade, skulle det lige være harddisken der skulle miste data, men jeg tvivler på en magnetisk skruetrækker er kraftig nok til det.

<p>Enjoy getting older - The only alternative is death!</p>
Annonce
For år tilbage havde jeg en skruetrækker med et par gribere, der tog fat på undersiden af hovedet på skruen, men det var alt for klodset.
Jeg har også haft en, hvor klingen var 2-delt med kileformede klinger og med en skyder, kunne man køre disse klinger frem og tilbage mod eller fra hinanden og derved gøre klingen tykkere eller tyndere, så den kunne klemme i kærven, men det dur ikke ifm krydskærv.
Jeg ville også løbe an på at gøre skruetrækkeren magnetisk, og til det brug findes der en lille klods med hul igennem, hvori man kan magnetisere og afmagnetisere sine skruetrækkere.

Med venlig hilsen
ktm

 

du skal ikke være nervøs for at magnetismen fra en skruetrækker ødelægger noget i din computer, det var noget andet hvis du dumper en kraftig elektromagnet derned. og det er kun harddisken der kan tage skade af magnetisme.
Der sker da ikke en hujende fis hvis du bruger en skruetrækker der er magnetisk.
Derimod er det værre med statisk elekticitet.

mvh
se Bauhaus seneste reklameavis, skruemaskine med magnetisk skrueholder.
ØHH, de flest bitholdere er da magnetiske, så brug en bitskruetrækker, så er den ged barberet...

Torben
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis