Mazda 626. Vil ikke varme i kabinen.

 Hej jeg har en Mazda 626 2,0 GLX Ge Aut. fra 1996.

Den vil ikke varme i kabinen kun lidt.

Jeg har skiftet vandpumpe, termostat, øverste køleslange, skyldet varmeapperat ud, luftet ud ved varmeapperat og køler.

Tilførselslangen til varmeapperatet er varm men afgangen er lunken?

Det vil glæde mig hvis en kunne hjælpe mig med det problem da det er koldt at køre langt.

Med Venlig Hilsen
Nesen.

Mvh. Nesen
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

 Motoren er varm, blæseren slukket, og helt lukket op for varmen, i få minutter.
hvis du så starter blæseren, er der så fuld varme på et kort øjeblik. ???
Er det tilfældet kan det være to ting, enten for dårlig cirkulation, (en bøjet slange eller lign.)eller et varmelegeme der er kaput.
Jeg har mange gange været ude for at varmelegemet på en eller anden måde er blevet belagt med et eller andet indvendig, så varmen ikke kan trækkes ud af vandet. vi har prøvet næsten alt, men er endt op med et nyt legeme, og så er der knald på varmen igen.
Da du nævner at returen kun er lunken, tror jeg på dårlig cirkulation, evt luft i legemet.

Mvh autoole

Det er ikke kablet bag på varmeregulering der er bukket(dette er noget jeg har set før på en 323f ).
Så åbner den kun lidt for varmen.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Hej Nesen.

Jeg ved godt at dette her er et gammelt indlæg, men jeg har samme problem med min Mazda 262 2.0i st.car GV model fra nov 95.

Fandt du ud af hvad problemet var, og fik du lavet det?

Mvh Henrik C.
Jeg er også meget glad for den, den er min 3.
De 2 andre står adskildt i kældren som reservedele

Mvh Henrik C.

Hej HenrikC.

Det var varmelegemet der var kalket til, jeg fyldte eddike i legemet og lod det stå i ca. 3 timer det hjalp lidt, så prøvede jeg med eddikesyre det til kaffemaskiner det hjalp den skal lige have en tur mere så tror jeg den er der.



Mvh. Nesen


Mvh. Nesen
Hej Nesen

Tak for svaret, det skal prøves

Mvh Henrik C.
Prøv med kaustisk soda.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej ktm.

Har du selv prøvet med kaustisk soda, hvis da hvad er blandingen.

Mvh.
Nesen

Mvh. Nesen
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis