Skære "rent" i marmor

Jeg har købt en stabel baige marmorplader. Da de skal bruges som vindueskarme skal jeg have skåret et indhak i hver side. Hos stenhuggeren kostede hvert snit 125kr. men fik at vide man sagtens kunne skære det selv med en vinkelsliber og diamant skær.
 
Har derfor købt en Black&Decker vinkelsliber og en piranha diamantklinge og øvet mig lidt på en lille marmor klods jeg fik med fra stenhuggeren.

De kanter jeg selv skal skære kommer til at blive rimeligt dækket i væggen og under lister, men vil alligevel gerne have et pænt resultat.  

Jeg  har problemer med at der kommer kratere i overfladen langs skærekanten, og enkelte steder er et lille stykke knækket af i kanten. Jeg er derfor ikke tilfreds med mine test skæringer. Hvad gør jeg galt, og er der nogle fif jeg kan benytte mig af"
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Læg et stykke marmor eller træ på begge sider af det du vil skære i - så flosser og skaller det du skal bruge ikke

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg har prøvet vådskærer, men det synes jeg stadig ikke lykkes og det er endda kun med 10mm hårdtbrændte keramikfliser!! Det er godtnok en billig model skærer...måske det hjælper med en dyr klinge...?
Jeg vil anbefalde dig at købe en diamant klinge til omkring 1000. kroner. Jeg ved det er dyrt, men forskellen på dyr og billig, består i at der er meget mindre diamantstøv i segmenterne på en billig klinge. og det er støvet der skærer. Du skal også vælge en diamantklinge der er beregnet til natursten.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis