Hyundai Elantra 1,6 GLS

Hej.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe for bilen er ved at drive os til vanvid....
Når vi starter bilen om morgenen og har kørt ca 1-2 km lyder den som en symaskine og efter ca 4-6 km holder det op igen, og stoppes bilen for vi skal handle er der ikke noget , det kommer kun når bilen er kold. Vi har haft mekanikeren til at se om det er en slidt knastaksel men det er det ikke siger han.... Så jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig med hvad det kan være..
Tak på forhånd.

Mvh Cirkelinedk

Mvh Cirkelinedk med ønske om en god dag til alle.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja nu ved jeg ikke specielt meget om symaskiner !!

Men er du sikker på at det ikke er kileremmen der driver generatoren der er for slap`??

Så vil remmen hyle/pive. Men om den lyd kan sammenlignes med en symaskine ?? Normalt opfattes en symaskine vel som noget velfungerende og vel smurt maskineri !!

Den skal blot strammes så den kan drive generatoren igen.

Jeg ved det ikke men et billigt skud.

Venligst Njord

MVH Njord
Hej Njord.

Nej vi har fået det undesøgt hos 3 forskellige fagfolk, men ingen af dem har kunne finde fejlen.. og folk er mere og mere overbevist om, at lyden minder til tider om en diselbil(hvilket det ikke er).Når vi har kørt ca 2-3 km og træder på koblingen i længere tid forsvinder det igen..

Mvh Cirkelinedk med ønske om en god dag til alle.
Hej..

Det er højst sandsynligt din tandrem eller generator rem der er spændt for meget..
Dette kan nemlig frembringe en lyd som en symaskine.. Hvis generatorremmen er for slap hyler den ganske forfærdeligt..

Du kan prøve at løsne din generator rem lidt.. Den må dog ikke blive for løs..

Hvis dette ikke hjælper ville jeg prøve og kigge på tandremmen.. Dette kan ikke anbefales med mindre du har tjek på hvad du laver, da det hvis det går galt kan ende med et motorhavari.. Der for skal du, hvis du ikke har prøvet det før, finde en mekaniker som kan prøve og løsne tandremmen lidt..

Hilsen Johnny
Mekaniker...

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
@Journey
Er det ikke lige at sige til 3 fagfolk, at de ikke kan det mest basale af deres håndværk.
Er det ikke skolelærdom for en standart mekaniker du kommer med ???.
Jeg ved det ikke da jeg ikke er mekaniker.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej..

Et er at lave fejlene når man ved hvad det er.. Et andet er at fejlfinde.. smile

Det er heller ikke alt jeg kan lave..(åhh hvad er det nu, jeg ikke kan.. hmm det kan jeg ikke huske..) wink Spøg til side..

Alle kan stirre sig blind på et problem og overse det mest benale.. Det har vi vist alle prøvet..

Jeg kan jo heller ikke sige om det er det der er galt, da jeg ikke har set bilen.. Men man er tit tilbøjelig til at få spændt tandremmen for meget, da der går galt hvis den falder af.. (Motor havari)

Og en tandrem som er spændt for meget, får en summelyd som en symaskine..

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Jeg har nok formuleret lyden forkert, symaskine passer måske ikke helt. Den lyder nærmere som ventilklapren og optræder efter få kilometers kørsel, og forsvinder igen efter ca. 2 kilometers kørsel. hvis jeg standser bilen med motoren kørende lyder denne klapren meget højt, men slukker jeg bilen og starter den efter få minutter er lyden væk. Bilen har kørt med denne mislyd i snart et år ( købte den brugt) og underligt nok er den der ikke hvis jeg har haft startet bilen og været ude og køre en gang den dag, og bilen har stået for eksempel et par timer og kølet af.

Mvh Cirkelinedk

Mvh Cirkelinedk med ønske om en god dag til alle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis