svensk sprog

hej min far har fået en bærbar pc og der da han startede den første gang kom han til at lave alt på pc'en svensk hvordan laver man det om


Nicklas nielsen >>Ktm racing<<  hellere styr på lortet, end lortet på styret:)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg skriver løbende mens jeg googler som bliver et nyt dansk ord altså google :) læs det hele , og være ike positiv ,sorry


sprog
Sproget for ens Windows XP ses/ændres på følgende måde:
Åben Kontrolpanelet
(vælges fra Start-knap eller dobbeltklik på Denne Computer)
Vælg Internationale og sproglige indstillinger
Nu kan sprog med videre ændres efter behag
Tryk på OK for at aktivere de nye indstillinger.



hvis ikke det hjælper så prøv det her link , som fører dig til microsoft help ting :) der er enliste over sprog , prøv med dansk hvis det er vel at mærke xp du har


nå det ser ud til , man ikke kan alligevel , den cd du har haft må vist have svensk , jeg ved ikke om der findes dansk , der står følgende på microsoft
Kan jeg ændre sprog i menuerne i min danske version af Windows XP?

Nej, du kan ikke skifte sprog for operativsystemet. Hvis du vil have engelske menuer i Windows XP, skal du installere en engelsk version af Windows. Det gælder også andre sprog.

http://download.microsoft.com/download/6/2/e/62e61f10-e106-4f4c-a862-63eec2b41efb/readme.htm


jeg har også fundet et spørgsmål hos eksperten.dk hvilket er en troværdigt side , med en hel masse hjælpsomme folk der har skrevet en del om det

http://www.eksperten.dk/spm/658968


her er måske løsningen :)
hmm nu har jeg læst at man skal have det her MUI installeret ( Multilingual User Interface )

så skal man inde på kontrol panel , der skal man finde international sproglige indstillinger, og alt det du kan finde skal du ændre til dansk , så burde det kunne lade sig at gøre, det må være mit egentlige svar :D

På forhånd tak :)

Det er for sent at skifte sprog via MUI. Det første sprog i en XP mui installation vil altid være engelsk. Derefter lægger man en sprogpakke på f.eks. dansk.

Den omtalte svenske installation er en single installation uden engelsk som grundinstallation.

Jeg ville nok kunne få skiftet til dansk ved at skifte de rette dll filer ud og ændre i registry mm, hvis det galt. Men da jeg har adgang til alle microsoft medier så ville jeg til enhver tid ominstallere windows.

Så min anbefaling vil være at skaffe et medie (cd-rom) på en dansk windows og så ominstallere. Benyt den windows licens kode der fuldte med pc'en, så er installationen stadig fuldt legal!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis