varmt fyr men ingen varme

så er den gal igen nu har jeg fået afklaring på min vigas kedel ang attest. så alt fint der  har været henne og skifte nogle radiatore i forbindelse med at der var en der var utæt, mit problem er så at jeg de sidste dage kun har haft lunkent vand gas kedel viser 70 grader men lunkne radiatore samt vand har luftet ud efter alle kunstens regler er der nogen der har anden løsning eller........

Kører Mazda 6 og roder i lidt af alt traktor hus og deslige
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tjekket fremløbs pumpen og shunt/blandnings ventilen
Er det gas kedel eller vigas kedlen der viser 70 grader ?

Nu kender jeg ikke lige din installation/model, men lidt afhængig af hvordan din termostat og radiator fungerer, så er det ikke normalt at din radiator skal blive brandvarm. Nyere modeller bliver stort set kun håndlune, fordi den kun tager den mængde varmt vand ind som den kan nå at afkøle ved at smide varmen ud i rummet. Dermed bliver din retur meget koldere, hvilket er enormt praktisk når man har fjernvarme, men knapt så fikst hvis man har centralvarme og skal varme hele lortet op igen.

Når det så er sagt, så skal dit BRUGSvand jo altså under alle omstændigheder være varmt. Er du sikker på at din centralvarme i det hele taget sender varmen over i din varmtvandsbeholder/kedel ? Hvis ikke så kan det jo eks. være pumpen, manglende tryk, eller lign. der er et problem med for hvis centralvarmen ikke kommer ordentligt rundt, så vil det jo som oftest betyde ingen eller kun lidt varme.
hej alle sammen tak for svar det er mit naturgas fyr der viser 70 grader , men vand og radiatorer er kun ca 35-40 grader har skilt rør af renset dem og fyldt vand på har mund blæst gennem fyr og gennem varmt vands beholder og er kommet til det resultat at det må være min pumpe der snyder mig.
har i eller andr oplevet at pumpe kører og jeg ved selvsyn har konstateret at den drejer rundt men at der alligevel kan være problem med den
PS god weekend til alle

Kører Mazda 6 og roder i lidt af alt traktor hus og deslige

forresten glemte lige at jeg ikke har snavs samler på ,så derfor er det ikke tekket men er sat på det nye anlæg

 


Kører Mazda 6 og roder i lidt af alt traktor hus og deslige
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis