Forkert Glans

Så har vi balladen sendte min bedre halv del afsted efter maling tapet osv.

Nu har jeg så lige fundet ud af hun er kommet hjem med 10 liter tonet glans 5 maling til vores køkken. Det tages jo som bekendt ikke retur når det er tonet. Så nu er spørgsmålet hvad gør vi så nu kan man gøre noget ved det blande noget i eller lakere efter med noget med en glans 20 eller ligende. Er sgu lidt træt af at have 10 liter maling jeg ikke kan bruge til andet end at male fyrrum og værksted med. det var jo dyrt nok det lort.

SIKKE NOGET PIS

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja. Du kan gøre flere ting. Først og fremmest, så kan du brokke dig til stedet hvor du har købt malingen. Det er mere end normal dårlig rådgivning at sende folk hjem med glans 5 til køkken eller bad. Selv om de måske ikke vil tage malinge retur, så kan de i hvertfald give dig en meget favorabel pris på en erstatning (indkøbspris, slå dig ikke til tåls med mere end kr. 300,- pr 10l)
Du kan også vælge enten blande mere lak i malingen, eller evt. lakere efter brug hvis du vil opnå en højere glans/vaskbarhed. Det kræver dog en ekstra arbejdsgang, og hvis du vælger at blande mere lak i malingen, så prøv lige først på en lille slat om den lak du har valgt overhovedet vil blandes med din maling (der er nemlig forskel på de kemiske komponenter i lak).
Et andet alternativ er at benytte malingen som "grunder" under en anden maling, eks. ved farveskift, eller når du skal male første gang. Her er det nemlig nogenlunde ligemeget om du bruger glans 5 eller 20, da det/de øvrige lag er dem der er synlige/vaskbare.
Nu er det ikke mig selv der har været ude og købe det. Det er min bedre halvdel og kender jeg det ret har hun glemt og sige noget om det er til et køkken. Men det er da dårligt at der ikke er spurgt ind til det. Tror bare ikke jeg vil til at eksperimentere selv med at blande lak i min dyre farve. Tror bare jeg må til læderet og købe en lille spand med glans 20 i stedet for.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du kan så købe 1 L glans 50 eller mere tonet i samme farve, og i samme type maling, og blande den i de 10 L, så skulle du få en mere stærk maling.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også