Motor sætter ud

Hej alle.
Min bil starter helt normalt og den kører
perfekt indtil motoren bliver varm, hvorefter
den "hoster" og motoren stopper.
Umiddelbart efter kan jeg godt starte bilen men det samme mønster gentager sig efter et
kort øjeblik. Indtil nu er følgende blevet udskiftet- oliefilter,benzinfilter,olie,
rotor og strømfordelerdæksel, ledning fra tændspole til strømfordeler,tændrør samt en
føler placeret på udstødningen umiddelbart
efter mandefolden-kaldet lambdasonde.
Kunne det måske være komputeren som styrer
indsprøjtningen?.
Det er en Opel kadett, 1,4I Stationcar E 1990

M.V.H.
Castrup

------------------

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Castrup (den 26-04-2003).]

/geriksen
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med selve strømfordeleren?
Jeg har selv en Kadett 1.6i årg. 1990. Den havde næsten samme problem. Den gik ikke istå, men kørte som om den kørte på "kænguru-benzin". På værkstedet prøvede de først at skifte tændrør og tændrørsledninger, men det hjalp ikke. De skiftede derefter selve strømfordeleren og siden da har der ikke været problemer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Engang opel,altid opel.

Jeg har selv en kadet.Dog fra 87.Havde samme problem for et par mnd siden.Alt hvad der hedder tændrør,roterdæksel,platiner, osv blev skiftet.Intet hjalp.Nu har jeg to kammerater der er udlært hos opel.Det endte dog med at jeg skulle have ny toppakning alligevel,i den forbindelse fik jeg stillet ventiler.Det kan godt være probelemt hvis de står forkert eller for stramme.
Fejlen ligger garanteret i tændingsmodulet
(tændings sluttrin), det sidder netop i strømfordeleren.
Carsten
Hej :-)

Start med at købe noget "dieselstart-spray".

Lad motoren køre, og sprøjt det rundt på slanger osv. Hvis motoren går op i omdrejninger, så har du fundet en læk på en slange. Skift den.

Opstod problemet fra den ene dag til den anden? Er det periodisk? Er der lavet noget på bilen umiddelbart inden problemet opstod?

Check:
Tændspolen.

Benzinpumpen. Pil benzinslangen af i motoren, put den ned i en 1½ L flaske, tænding på, evt kør starteren. Kommer der forholdsvist meget benzin i flasken, så virker den - ellers ikke.

Måske er din tandrem hoppet en tand over. Det sidder nogle kontrolmærker, du kan checke - kig i Haynes.

Måske kan det være en defekt toppakning.
Metallet udvider sig med varmen.
Ved kold motor= toppakning tæt
Ved varm motor= toppakning utæt

Bliver motoren varmere end normalt?

Bruger den olie/vand?

Når du har checket ovenstående ting, og hvis bilen stadig ikke virker, så køre ned til Opel. De kan måle din motorstyringsbox igennem. Koster et par hundrede..

Mvh
ThomasB
Hej Thomas B.
Tak for indlægget.
Problemet opstod fra dag til dag. Det viser sig efter få km kørsel og der er ikke blevet
lavet noget ved bilen umiddelbart før
problemet opstod.

Mvh.
Castrup.

/geriksen
Din Kaburator skal renses,Det er jeg næsten 100% sikker på

 Woodlike & Metal

Hej smile

Det er en 1.4 I der er tale om, så derfor er det nok svært at rense kaburatoren..

Mvh
ThomasB
Måske er jeg langt ude her men...

Er der nogen der har puttet nogt ind i din udstødning ?

Blot en tanke jeg fik.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis