Erfaring med vaskemaskiner..

Hej..

Jeg står for at skulle købe en ny vaskemaskine, og valget står mellem AEG L76859, eller Bosch WAS28465nn, begge to set i Elgiganten til 4799,- med en(påstået) førpris på 7499,-.
Begge maskiner har fornuftige specs., så det jeg efterlyser, er erfaringer med begge mærker, fra alm. brugere samt reparatører/montører.
Jeg er opmærksom på at Bosch´en "kun" er på 1400 omdr., men tøjet skal tørres på stativ, da jeg ingen tørretumbler har eller skal have, så restfugtigheden er ikke den vigtigste parameter.
Den skal stå i et køkken og må derfor helst ikke støje for meget.
AEG´en er med kulfri motor og sælger siger at den derfor støjer (lidt) mindre end Bosch´en - er det rigtigt og er der STOR forskel..??
Hvad har I ellers at sige om de to maskiner..??

Med venlig hilsen
Carsten Nielsen

___________________________________________________________________


 Hellere ha´ det og ikke behøve det, end at behøve det og ikke ha´ det..

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har gode erfaringer med Bosch/Siemens (det er samme fabrikat). Har haft to Siemens vaskemaskiner, hvor den første var i samme (høje) prisklasse som den du spørger til. Fantastisk maskine der ikke sagde en lyd og derfor var perfekt, da jeg boede i lejlighed. Eneste lyd under vask var vandet der skvulpede - imponerende.

Jeg kender ikke den specifikke model du nævner, men sender tommelfingeren i vejret mht. Bosch/Siemens.

Mvh. AllanE
Jeg har tit brugt http://www.peterspris.dk/ til at byde på hvidevarer. Det er rimelig nemt.
A) Find den model du vil købe
B) Prøv at bestem en cirka-pris ud fra div. netshops/rigtige butikker.
C) Byd nu under den pris med så meget som du tror du kan slippe af sted med, inde på peters pris.
D) Vent og se om der er nogle der slår til.

Det koster vist 50 kr hvis der er nogen der slår til, og du så alligevel takker nej. Hvis du tager imod tilbuddet er det gratis for dig.

Jeg har brugt det 2½ gang. Jeg sparede ca. 30% på min vaskemaskine, og jeg prøvede at spare 35% på min opvaskemaskine, men der var ingen der slog til på de 35%, så derfor prøvede jeg bare en gang til med 30% og fik et tilbud. Det var mine forældre der anbefalede siden til mig efter selv at have brugt den til deres opvaskemaskine.
Happy shopping

Mvh You Can Do It!

Vi købte forgængeren til den AEG, du nævner (eneste forskel er display og vist nok en programindstilling) for et par måneder siden. Talte med høj og lav om kvalitet, erfaringer etc. og valgte aeg'en ud fra den enkelte og logiske betjening og ryet for at være et habilt produkt.

Er uhyre tilfreds med den - vi tørrer tøj på stativ med affugter i kælderen og kan mærke forskel på den gamle maskines 1300 omdrejninger og den nyes 1600. Der er sikkert også forskel på tromledesign etc. men ingen tvivl om den lavere restfugtighed.

Men jeg kunne ligeså vel have valgt en LG (genialt dampsystem, men dyr), en Bosch (kunne ikke finde referencer) eller Miele (lige dyr nok) - eller for den sags skyld en Electrolux (=AEG).

 - og dette indlæg gjorde dig vel egentligt ikke meget klogere...

 


Mvh.

Jan R.
Med 5 ås som hvidevare reperatør(elektriker) vil jeg blot sige tag en AEG.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis