Udskiftning af original radio

Hej, Jeg har en opel vectra med den "fødte" radio fra GM - en Delco Electronics CDR 500. Jeg kunne godt tænke mig at skifte denne til en nyere model. Radioen er ratbetjent, og radioinformation vises i et display ved siden af instrumenterne. Mit spørgsmål er derfor, om hvordan jeg stadig kan få ratbetjeningen til at virke med en ny radio, samt om jeg stadig ville kunne anvende displayet ved siden af instrumenterne. På forhånd tak.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skifter til en nyer model, som også er en original opel cd afspiller, som er lavet til rat styring, vil der ikke være noget problem.
Problemet er kun hvis du skifter til et andet mærke, som ikke har de indbygget, så vil du ikke kunne bruge, ratstyring
Spørg om den kan bruges til din ratbetjening, det må sælger vide.
En enkelt email sendt til jariauto i dag gav resultat..

citat"Alle Alpine radioer som starter med CDA- kan sammen med et stik som heder apfd100op den koster 1195 Kr.

Den styrer både rat betjening og dit display. "citat slut

en opringning til opel - fik jeg at vide de havde en nyere cd/radio der kan afspille mp3. er på tilbud lige pt. til 1995 plus moms....


<p>&#160;**nu det snart jul**</p>
efter lidt mere søgning har jeg fundet ud af at både pioneer og kenwood laver adaptore den gør at du kan betjene deres rarioer fra rattet også....

eks. pioneer´s adaptor koster 599,-

<p>&#160;**nu det snart jul**</p>
Hej Calle. Har du solgt din delco cd, for ellers vil jeg gerne købe den.
Hej, jeg har besluttet mig for at vente med at købe en ny radio.
Du kan næsten smide en hvilken som helst moderne bilradio i din vectra, bare det er et rimeligt kendt mærke, som sony, pioneer, jvc, panasonic, mm..

Sammen med din nye radio køber du et såkaldt interface stik, og tilslutter mellem radio og bilens iso stik, og vupti så virker både ratbetjening og evt display ( hvis forefindes )

Har selv gjort det ved flere biler bla. vectra B, citroen xantia, og citroen xsara

Et interface stik fås til priser fra små 500 kr til ca 1200 kr og kan købes næsten alle steder. Min erfaring er dog at det er billigst hos en online audio butik.

Mvh
Lars
Ok, tak for det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis