Cirkulationspumpe

Hej allesammen,
Jeg tror min cirkulationspumpe til varmtvandsbeholderen er stået af. Den bliver meget varm og jeg kan ikke høre/føle at den kører rundt ligesom jeg plejer at kunne.

Det er en Grundfos pumpe og en af mine bekendte har fortalt at jeg kan løsne den blanke skrue midt på siden af pumpen og så hjælpe pumpen i gang ved at dreje på den kærv man kan se. Det har jeg prøvet men det virkede jeg ikke.

Jeg checke så på en anden pumpe jeg har af samme slags (der driver radiatorsystemet) men der kunne man heller ikke.

Mit spørgsmål er derfor:
Skal man kunne dreje akslen med kærven og skal man kunne se at akslen drejer rundt når pumpen kører?

mvh Erik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit spørgsmål er derfor:
Skal man kunne dreje akslen med kærven og skal man kunne se at akslen drejer rundt når pumpen kører?


Ja.. Men den kan sidde ret godt fast.. men bare gå til den...
Tror du tager fejl. den der sidder i enden af pumpen med kæv er ikke akslen, men en prop som du kan skrue ud for eks. at udlufte pumpen, derinde bagved sidder akslen og mange af dem har en kæv i hvor du kan hjælpe den igang hvis den  har sat sig. Du skal ikke være nervøs for at skrue proppen ud , der kommer ikke ret meget vand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis