Bygge nyt wc rum

Er der nogle der kan forklare det nye byggereglement BR08
Vi skal opfører et nyt toilet i et lokale på ca 25 m2 som skal bruges til butik.
Hvor stort/lille kan man lave sådanne et wc rum så det ikke tager for meget
plads og skal der være et forrum?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.ebst.dk/br08.dk/BR07/0/54/0

Du kan få svarene på overnstående link.

Så er man måske lidt i tvivl igen,

Det er jo kontor miljø men det er der måske ikke
forskel på?

 

Uden at jeg er helt sikker, mener jeg at den tåbelige regel er sløjfet. Jeg har da direkte indgang fra min stue og ud på badeværelset. Jeg tror nu ikke at der er nogen der ikke vil købe jeres hus eller vil påpege at der mangler et forrum. Hæng jer mere i reglerne for hvordan man laver vådrum i stedet. Desuden så tænker jeg på de utal af boliartikler man har læst i tidernes morgen, hvor det jo er en trend at man kan gå direkte fra soveværelse og ud på badeværelset - derfor tror jeg ikke at reglen gælder for beboelse.
Annonce
Jeg skal ikke gøre mig klog på reglerne, men mht for-rum eller ej, så ville jeg helt klart udelade det.

Hvis det manglende for-rum på et senere tidspunkt viser sig at være et problem, så er det jo ret simpelt at bygge et passende for-rum med lette skillevægge + en dør.
Hejsa

er problemet i den her situation ikke at det er erhverv og ikke en privat bolig?

mvh
Jørgen
Et forrum kan jo bruges som garderobe/omklædinigsrum, hvilket kan være meget rart på denne årstid.

Du skal også være opmærksom på at der måske skal være bad.
Det vil så nok være et krav om arbejdsmiljø, og ikke byggeteknisk.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det er erhverv på privat adresse med kun chef som arbejden på adresse,
så bad er ikke nødvendigt her.

Og kunder skal have tilgang til toilet.

Og ganske korrekt kan man jo lave toilet og derefter tilføje forrum hvis det er krævet, men det er jo letter at lave det rigtigt i første hug.

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis