Montering af indmuringsdåse

Halløj,

Jeg har fået på opgave at fræse de gamles hus, så elektrikeren ikke skal bruge tid på det.

Men vi er så kommet til at tænke på hvordan sådan en indmuringsdåse skal "fræses" ind, er der nogle bestemte mål, samt dybde? (eks. 1 modul) og hvordan gør man den fast i selve muren, når hullet først er lavet?

Skal selve Røret der går til dåsen, aflastes med en klips?

Mvh

Hanzi
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej...

Det er meget forskelligt hvordan folk gør det.. jeg har vedhæftet et billede der viser en udfræsning ved en afbryder, og hvordan den kan laves.. der er simpelthen skåret riller til rør, og derefter er der skåret ud til dåsen.. Dette hul er så stort og dybt at dåsen kan sidde plant med eksisterende væg. Dåsen er herefter sat fast med søm (ligesom rørene) og efterfølgende skal der "fyldes op" med mørtel eller lign.

God arbejdslyst... (for det bliver nødvendigt! )
Der er mange måder. Nogle bruger rillefræseren til at køre et firkantet hul med som de herefter banker ud med en mejsel. Jeg selv bruger Starrets kopbor. En kopbor i den størrelse du skal bruge koster omkring 250 kr i Stark. Så riller jeg med fræseren de baner hvori ledningen skal ligge og der hvor dåserne skal sidde, bruger jeg kopboret.
Anders' måde er uden tvivl den mest "tekniske" og bedste måde... manglede bare lige udstyret den dag! :-)
jeg kan godt li den lille sløjfe i øverste højre hjørne af billedet, man må sno sig som ålen sagde,
nydeligt arbejde, men hvorfor har du ikke sat en stikkontakt under din abryder,nu du er i gang med svieriet ???

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Super med de fine svar - Det blev jeg klogere på :-)

Hvilket kopbor bør andvendes?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis