Pap presser

jeg er på jagt efter en pap presser fordi jeg har hørt at man kan få penge for pap der er presset og sådan en pap presser kan nemt tjene sig selv ind igen. den skal bruges i en virksomhed hvor vi smider rigtig meget pap ud hverdag. har jeg rat i at man kan sælge det og hvad kan man få for det ? og hvor skal jeg sælge det og hvad koster sådan en pappresser synges snart jeg har søgt alle steder og kan godt finde masser af pappresser med ingen steder hvor der står hvad de koster ? kan i hjelpe så skriv endlig.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Det er ikke en nødvendighed at pappet skal presses for at I kan få penge for det!
Hvor i landet befinder din virksomhed sig?

Men ellers, hvis du skal have en pap-presser (som i fagsprog hedder en ballepresser), så prøv at kontakte Bramidan (www.bramidan.dk), den billigste model, som ikke kan bruges til de helt store papmængder koster fra ca. 25.000.-

Men husk, du skal også have et sted at sælge pappet igen. Prisen for pap svinger lige nu mellem 50-350.-/ton

 

Christian

der måde vi håndter det på nu er at smide det i en dynge når der så er til pas nok bliver det hele pakket sammwn i hånden og stoppet ind i en varevogn og kørt op på gendbrugs plassen. det jeg søger er at gøre det nemmer og ikke mindst at få nogne penge for alt det pap vi smider ud. og det har jeg hørt man kan ved et købe en pap presser ?

Den kan leases, men ved ikke lige hvor, prøv at google den

Om du tjæner penge på dit pap kan jo opvejes på mange måder, lige nu er det en udgift, der findes også renovationsselskaber der stiller gratis containere op til pap, dvs. du for tømt containeren gratis, det kan så godt være at du ikke for penge for papet, men det er heller ikke en udgift

Venlig hilsen

 

Klaus

Der er flere forhold, du skal overveje - bl.a. hvordan opbevarer du pappet, indtil det hentes (brandmyndigheder og forsikring skal kontaktes), hvor meget pap har du og hvor meget tid koster de forskellige håndteringsmetoder.

Hvis du betaler for at komme af med affaldet, bliver det en super forretning og det er da langt bedre at slippe af med pappet på en måde, hvor det helt sikkert genbruges, du får penge for det - og sparer tid. Har arbejdet i en virksomhed, hvor vi håndterede pænt store mængder pap - og her var det en god "add-on", at vi konverterede en udgift til en indtægt...

Jeg har flere gange set pappressere til salg på konkursauktioner, hvor de går meget billigt.


Mvh.

Jan R.
Annonce
Har du overvejet om der kunne findes et firma der med jævne mellemrum kom og hentede dit pap, hvis det er rimlige mængder kunne der måske laves en forretning der tilgodeså begge parter ?

Hilsen
Allan
Du skal da GODT nok op på nogle ordentlige mængder pap for at det kan svare sig. Da jeg havde forretning havde vi omkring nogle kubikmeter pap om ugen. Dem fik vi afhentet gratis af et eller andet firma, men vi betalte så for et sted at stille containerne.
Hvis du forestiller dig at du kan få kr. 200,- pr TON presset pap. Og din maskine koster omkring kr. 50.000,- og du har udgifter til løn, service, strøm mm på omkring 40% af prisen på papet, så "tjener" du ca 120 kr pr ton. Dvs i maskinens levetid skal du op på omkring 400 TONS pap bare for at det løber rundt, eller omkring 2 tons pap om måneden. Hvis du så også skal tjene lidt på det, eller evt. har yderligere udgifter på at presse pappet, flytte rundt på det, køre det steder hen, og du også har noget arbejdstid i forbindelse hermed, så skal du endnu længere op for at tjene noget.
ja jeg kan godt se at den løsning vi har nu hvis er den bedste. eller måske få et firma til at hente det en gang i mellem. men hvor kan jeg søge efter sådan et firma ? jeg skal jo have det hented i hobro ? er der nogen der kender til nogen der omkring som henter pap.
jeg har også svært ved at se hvorfor man skulle købe en pap presser til fx 50.000kr hvis der ikke er noget økonomi i det.
Da jeg ikke vil reklamere her på siden, har jeg sendt dig en pm, med mit telefonnummer.
Ring til mig, så kigger jeg gerne forbi og ser på det!

 

Christian

vi har en lille container med låg, som bliver tømt efter behov. vi betaler en leje og så en pris på tømning. det er på fyn, og det er Marius Pedersen, som ejer container og ordner tømning. Husker ikke prisen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis