Gyngende parketgulv

Hej

Mit gamle, men endnu ikke udskiftningsværdige parketgulv er begyndt at gynge.
Det er lagt på klaplag og strøer, og når jeg tager fodpanelet af kan jeg se enden af nogle af strøerne, som ser fine ud og heller ikke er porøse. Så jeg kan være heldig at årsagen bare er at noget er væltet eller at der er brugt plastickiler som nu er mørnet og ikke længere understøtter det de skal.

Men! hvis jeg nu gerne vil være sikker på at der hverken er råd eller svamp eller noget andet galt under gulvet, kan jeg så checke det, uden at flå en luns af gulvet? Jeg tror nemlig godt det kan gå sådan at gulvet ikke nemt kan ligges igen, hvis det overhovedet kan lade sig gøre.

Det er heldigvis ude i siden af gulvet at den er gal, men desværre tror jeg det er startsiden, da jeg ikke kan se hverken søm eller skruer.

Er der nogen gode råd?

Mvh fra okvej
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Syntes det lyder som om det ikke har været klodset rigtig op og et par stykker af klodserne er skredet..
Havde det været råd eller svamp, tror jeg du kunne lugte det, men du kan jo låne en fugtmåler og checke.
Hvis klodser er skredet er spørgsmålet jo så hvad du kan gøre. Syntes det afhænger meget af hvordan dit gulv ser ud.. Har set nogle sætte et par lange skruer i, men kønt er det jo ikke. Kan godt se det er den mulighed du kalder "heldig".. men lidt bøvl er det nu :-)

Mvh Jan J

GulvJack har vi også brugt med succes - problemet er bare at vide hvor man helt præcist skal bore ud for at kunne ramme en strø nedenunder at skrue den ned i - så vær sikker første gang!

mvh
Morten


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej alle der har svaret!

Først og fremmest mange tak for hjælpen. Jeg er blevet klogere, og det er altid rart! Jeg turde dog ikke gøre andet end at åbne ved at tage et par brædder op, og det gik heldigvis rigtig fint. Brædderne gik ikke fra hinanden og der er hverken råd eller svamp. Kun - og det er selvfølgelig irriterende nok :O) - smuldrede knudsen kiler...

Så alt i alt er jeg da helt glad og lettet og skal nu bare understøtte midlertidigt og så planlægge en større indsats til foråret.

Men endnu engang, tak for hjælpen!

Hvor gammelt er gulvet?
Jeg er selv ved at sætte noget gipsloft op hvor jeg planlægger at nivellere med knudsen kiler, men jeg vil jo nødig ha de smuldrer efter X år.

Mvh You Can Do It!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis