isokern

Jeg har en 8m skorsten, som der skal isoern i, men jeg kan ikke finde e hejseværk, når man skal sænke den ned. Hvor låner/lejer man såsanne et. Kan man ikke godt selv isætte isokernnen? Lysningen i skorstennen er stor (45 x 50cm), så skal man ikke fylde op udenom isokernen med leca/cement? Skal man bruge en stål eller keramik isokern?
vh
Kim h

<p>kim h</p>
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Spørg skorstensfejeren, han ved alt om hvad du skal og kan gøre.


PE

Ja, det lyder vanvittigt 23 for 8 meter skorsten, det er meget dyrere end at lave en hel ny fra bunden.

Står din skorsten ude langs siden af huset?

 

 


PE

Nej den står inde midt i huset

Kim H


<p>kim h</p>
Nedsænkningsstativet kan du købe eller leje hos Isokern.. (se s.36 her: )

http://www.schiedel.dk/fileadmin/data/denmark/pdf/VejlPrisliste0808.pdf


http://www.schiedel.dk/skorstensrenovering/nedsaenkningsroer-pimpsten/


Har du prøvet at søge her på forumet, - der har tidligere været diskussioner om Isokern.

Jeg har selv monteret en Isokern i min skorsten, men var så "heldig" at der var et knæk på loftet.
På den ene side er det mere besværligt, fordi det kræver at man hugger hul her, men på den anden side tillod det montering af noget hjemmelavet hejseværk i et spær, og de øverste 1,5 m var det ikke svært at sænke ned uden hejseværk.


Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce

Hej.

Har lige haft skorstensfejer i røret, han siger at det koster ca. 1000 kr/meter.


PE

Jeg har en skorsten på 7 meter som jeg satte isokern i,lavede et stillads rundt om skorstenen i træ,så kunne jeg faktisk hejse den ned lidt efter lidt i et tov og et par fastgørelse på siden af skorstenen.tog mig max 2 timer at sætte dem på plads.

m.v.h Tømrer

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis