drivhus!

Hej!
Jeg har netop fået skiftet mine vinduer ud, og har nu en masse (hele) glasruder ståenede. Jeg tænkte om man kunne bygge et drivhus af dem. Og hvis man kan hvordan griber man det så an
Mange hilsner fra Grethe

<p>Hej! Jeg er en kvinde der gerne vil kunne lave en masse selv. Jeg har flere projekter igang lige nu.</p> <p>Jeg brodere en hel del på min symaskine, og så har jeg to grand danoiser et par katte og en enkelt nymfeparakit.</p> <p>Jeg har 5 børnebørn. Så jo min hverdag er fyldt op</p> <p>Hilsen Grethe</p>
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er termoruder så er det en fordel at skille dem ad.
Der efter skal de skæres ud i nogle passende stykker, der er til at håndterer.
Beregn så hvor mange m2 de kan dække, du skal huske at der skal være et overlæg.
Der efter skal du finde ud af hvor stort dit drivhus kan blive, med det glas du har. M2 på sider + M2 gavl + M2 tag = samlet M2 glas.
Så bygger du et skelet i træ og lægger dit glas på det.

Ps. Det havde nok givet flere svar hvis du havde lagt tråden i Lav have eller Lav hus

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja nu, det er blevet flyttet.
Før var det i om lav-det-selv.
Så AllanE har nok været omkring.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nå da...Allan..jeg så vist røgen.....

Sniffer  
Hej
Ja allerførst ville jeg få fat i bogen "drivhusdrømme" der er mange ideer at hente.
Selv fandt jeg et gammelt trædrivhus, som jeg brækkede ned, og kørte hjem, hvor jeg skar de rådne ender af træet og rejste det igen. træet var meget sundt, undtagen de sidste 5 cm af enderne.
I modsætning til FWM vil jeg anbefale Ikke at lave overlæg, men støde glassene sammen kant mod kant med en tændstik imellem,til at holde afstand, derefter fuge alle mellemrum med silikone. Dette gør at der ikke er et mellemrum hvor algerne kan hygge sig. Går der en rude er det bare at skære silikonen op med en hobbykniv.
Jeg har selv gjort sådan på siderne og desværre lavet overlap på taget (men det problem får vinterstormene jo efterhånden løst)
God fornøjelse
Hilsen Jørgen
Annonce
Hvorfor skal termoruderne skilles FWM?

Jeg er da med på at konstruktionen bliver tungere og skal dimentioneres derefter, men med termoruder fremfor enkeltglas forlænger du da brugsperioden i begge ender og undgår anvendelse af bobleplast eller andre spændende sager, som sælges til isolering af drivhuse.
Tak skal i have for jeres kreative svar.
Hilsen Grethe

<p>Hej! Jeg er en kvinde der gerne vil kunne lave en masse selv. Jeg har flere projekter igang lige nu.</p> <p>Jeg brodere en hel del på min symaskine, og så har jeg to grand danoiser et par katte og en enkelt nymfeparakit.</p> <p>Jeg har 5 børnebørn. Så jo min hverdag er fyldt op</p> <p>Hilsen Grethe</p>
Skrevet af Lars ON den 13-10-2008 08:31
Hvorfor skal termoruderne skilles FWM?

Jeg er da med på at konstruktionen bliver tungere og skal dimentioneres derefter, men med termoruder fremfor enkeltglas forlænger du da brugsperioden i begge ender og undgår anvendelse af bobleplast eller andre spændende sager, som sælges til isolering af drivhuse.


Det er ikke så let at tilpasse en termorude tll de skrå vinkler der er i gavlen.

Samt at drivhuset kan blive dobbelt så stort ved at ruderne skilles.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nej jeg forstår!
Nu bliver vinduerne sat i garagen, og så vil jeg finde en masse læsestof, bl.a den bog der blev foreslået længere oppe. Og så til foråret vil jeg gå igang. Jeg er lige nu ved at renovere mit hus indvendigt så jeg har rigeligt til de lange mørke vinterafner hø hø

<p>Hej! Jeg er en kvinde der gerne vil kunne lave en masse selv. Jeg har flere projekter igang lige nu.</p> <p>Jeg brodere en hel del på min symaskine, og så har jeg to grand danoiser et par katte og en enkelt nymfeparakit.</p> <p>Jeg har 5 børnebørn. Så jo min hverdag er fyldt op</p> <p>Hilsen Grethe</p>
Nej jeg forstår!
Nu bliver vinduerne sat i garagen, og så vil jeg finde en masse læsestof, bl.a den bog der blev foreslået længere oppe. Og så til foråret vil jeg gå igang. Jeg er lige nu ved at renovere mit hus indvendigt så jeg har rigeligt til de lange mørke vinterafner hø hø

<p>Hej! Jeg er en kvinde der gerne vil kunne lave en masse selv. Jeg har flere projekter igang lige nu.</p> <p>Jeg brodere en hel del på min symaskine, og så har jeg to grand danoiser et par katte og en enkelt nymfeparakit.</p> <p>Jeg har 5 børnebørn. Så jo min hverdag er fyldt op</p> <p>Hilsen Grethe</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis