Lakering

Hej
Jeg er den (nye) lykkelige ejer af en Mercedes 350 SLC fra 1980. Det eneste den fejler er at der er rust i de to bagerste skærmkasser. Det er gået igennem, så de skal skiftes.
Mit spørgsmål er om man skal lakere  hele bilen igen (hvilket jeg helst vil undgå pga. prisen), eller man kan nøjes med at lakere en lille del af den? Vil man tydelig kunne se at den er omlakeret?
Jeg håber der er nogen af Jer der kan hjælpe mig.
Måske der er nogen der ved hvad det koster at få lavet det?

På forhånd tak

Jacob
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer som regel an på farven, metallic er svær at efterligne.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
En god autolakerer kan tone lakken så det næsten ikke kan ses.
Giver du den så en lakrens og der efter lakforsegling er det næsten helt usynlig.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Maleren kan tåge farven på selve reparationen eller tåge ind ove de nærliggende arealer, og i dit tilfælde, kan man holde sig under stafferingen. og afslutte med klarlakken op til skarpe afgrænsninger, så som staffering eller mellemrum ved døre eller klapper.
Det kan sagtens lade sig gøre at reparere en sådan tilsyneladende pæn lak.
Og følg så Flemmings råd, hvis den gamle lak står lidt mat ift den nye.

Til lykke med den fine vogn. Så vidt jeg kan se, får man rigtig meget bil for pengene i en MB SLC!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for de gode svar.

Lige til sidst - er der nogen af jer der har en ide om hvad det koster at få lavet?

Pft.

Jacob

Du vil vel ikke skifte skærmene helt?
For at få et kvalificeret bud, skal du nok beskrive reparationen mere nøjagtigt og om det er inkl. rustarbejdet, af- og påmontering af nødvendige dele eller det kun er selv lakarbejdet.

Men i øvrigt er det næsten kropumuligt at give et bud, idet der er mange måder at gøre det på.

Vælger du en, der kan lave rusten kant til kant, uden at det er nødvendigt at spatle, ja så er det dyrere, og vil du ikke selv pille kofanger m.m. af og på, så bliver det også dyrere.

Hvis det kun handler om at putte lidt Plastic Padding i og så pisse det over ude i gården, så bliver det meget billigere, men heller ikke særlig tilfredsstillende :)

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også