Hvilket gulvvarmesystem??

Jeg er på udkig efter et trådløs gulvvarmesystem  med 6 kredse. Jeg har søgt lidt rundt på nettet - og også brugt søgefunktionen her på siden, dog uden at blive ret meget klogere!

Hvad kan folket anbefale??

Er det en seitron, grundfoss, pannex eller noget helt andet jeg skal gå efter??

Hvor kan det købes til den mest fordelagtige pris?

Mvh. jesper
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har købt Roth trådløs med IR. Om det er godt eller dårligt ved jeg ikk noget om


 

Så skal jeg nok prøve at huske at følge op på tråden om et godt stykke tid. Kan godt være det er noget knald, men så meget smart ud i reklamerne


 

Skrevet af Nif den 07-10-2008 20:47

Så skal jeg nok prøve at huske at følge op på tråden om et godt stykke tid. Kan godt være det er noget knald, men så meget smart ud i reklamerne

Super, kunne da være meget godt at høre om det nu også er noget "knald" som du skriver, ser jo rigtig smart ud i reklamerne.

Skrevet af Smeden Nordfyn den 07-10-2008 20:43
Roth gulvshunte er rigtig gode , koster også lidt mere, men IR sensor har jeg ikke hørt ret godt om, skulle ikke være så stabile. men har kun andenhånds viden om det.


Gad vide om de ikke bliver produceret samme sted som de andre mærker??

Men er det bare mig, eller er det her vvs-halløj en jungle??

Umiddelbart ser Roth meget godt ud, men er det meget bedre end nogle af de lidt billigere mærker fra eksempelvis vvs-eksperten??

Att Nif>>>>> Hvor har du købt dit system - fik du det til en god pris??

Jesper

Annonce
Jeg har søgt liudt efter "Roth" på nettet, men jeg syntes det er forholdsvis dyrt.

Er der ikke nogen der har erfaringer med nogle af de andre mærker?



DVI shunt som bla. rasmus holbæk forhandler er også ret gode, shunten fra vvs- eksperten har jeg også sat nogle stykker op af privat, de er også udenmærket, men der har jeg ikke kendskab til hvordan den trådløse styring er, men shunten er udenmærket og ganske stabil.
DVI shunten som smeden skriver om forhandles også hos vvs-eksperten, det er den variant som de kalder til fjernvarmebrug - rustfri udførelse og noget mere stabil end deres variant i messing. Det er særligt flowstyringen som er mere stabil udført i DVI fordelingssystemet - end i VVS-ekspertens gængse messing fordelere.

Man kan selv vælge hvilken styring der bruges på de forskellige fordelings/shut systemer selve ventilerne fungerer oftest ens, du kan f.eks. vælge Danfoss styring i kombination med DVI shunt/fordeler.

Forskellene er blandt andet om termostatfølerne regulerer efter rum eller overfladetemperatur det sidste kan kun løses med IR sensorer evt i kombination med en rumføler - IR sensoren giver mest mening hvis der er tale om gulvvarme i forbindelse med trægulve, som ikke må komme over 27 grader på overfladen (visse gulve endda kun 26).
Jeg har en fra vvs-grossisten siddende, trådløs seitron. Den virker fint, dog syntes jeg at flowmålerne er noget skidt. Mit system er blandet imellem radiatorer og PEX. Vandet er sort, og man kan ikke se igennem flowmålerne mere. Batteriklappen savnes på senderne, men det er næsten strømløst så det holder ca. 5 år.

Men ellers er jeg godt tilfreds.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
TopVVS sælger trådløse systemer med Danfoss shunt. XL byg har faktisk også kørt tilbud på dem her på det sidste, til en fordelagtig pris.
Men det er er dyrt især med så mange kredse og når det er trådløst, koster det lidt ekstra - lad dog være med at gå på kompromis. Pris og kvalitet hænger sammen. Det her system koster 12395,-

http://www.topvvs.dk/#/produkter/vand-og-varme/gulvvarme
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis