Vaskemaskine - stik

Min nuværende vaskemaskine er gået i stykker og skal have en ny. Den nyværende har et (almindeligt?) trebenet stik til strøm - kan jeg også være sikker på, at den nye har det? Er der noget jeg skal være opmærksom på ang strøm inden jeg bestiller maskinen via nettet?

Jeg har ikke tidligere købt vaskemaskine og er ikke ingen viden herom.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal du ikke være så bekymret for. Jeg har ikke set nogen vaskemaskiner, der kun kunne fungere med kraft tilslutning, medmindre det er industrimaskiner. Du kan sikkert godt finde vaskemaskiner der både kan fungere med kraft og enkelt fase, men det betyder jo ikke noget.
tak for svar
Husk dog at hvis strømmen til maskinen IKKE har jord, hvad mange maskiner ikke har, så skal der en ny stikprop på med jord (der er normalt jord i ledningen men ikke altid i stikproppen). Ellers kan du godt få nogle ordentlige rap over fingrene ind i mellem. Det er vist noget med at jordstik ser lidt anderledes ud i andre lande.
Enig med Twist...

Vi er de eneste der bruger vores standard.. Alle andre bruger såkaldet Schuko-stik.. Her stikker jordbenet frem fra stikkontakten istedet. Derfor skal du, for at opnå korrekt brug af vaskemaskinen, skifte stikket ud til et 3-benet stik.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis