Varme"føler"

Hej :-)

Jeg er flyttet ind i et ældre hus, og har fået installeret en varmepumpe som virker fint.
I enden af stuen er der en lang, gammeldags radiator. På den sidder der en spiralformet tråd (ståltråd)? som åbenbart mærker efter om luften er kold. I hvert fald kører det apparat/det varmer, og det er ikke nødvendigt. Kan jeg klippe tråden over, uden der sker noget?
Mvh. Lene

Mvh. Lene :-)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er følerrøret til din termostatventil, hvis du klipper den over vil din termostat ikke virke mere,hvis du ikke vil ha at den varmer,skal du bare skrue ned for termostaten

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hej Rolias...

Der er skruet totalt ned, og radiatoren står og varmer alligevel.
Altså, der sker ikke noget ved at jeg klipper tråden?
Lene

Mvh. Lene :-)

så er din termostat, eller ventil i stykker, eller også er det en termostat som kan indstilles så den ikke lukker helt (frostsikring)

det vil ikke hjælpe at klippe følerrøret over, tværtimod,så vil den åbne mere


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Ok.
Selvom det måske er en frostsikringstermostat skal den jo ikke stå og varme, når her er 22 graders varme.
Så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre...
Lene

Mvh. Lene :-)

pil termostaten af, og sæt en spændetang, eller skruetvinge på den lille stift i midten og tryk den ned i ventilen, så skal ventilen lukke, gør den ikke det , så er den defekt, og skal skiftes

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Annonce
Eller su kan tage stiften ud og rense den, så den kører fint igen. Det er meget almindeligt at de sætter sig fast når de ikke har været i bruge hele sommerhalvåret
Det er sådan en termostat, der sidder i væggen. Jeg har prøvet at afmontere "ståltråden" for at se om det hjalp, og det gjorde det ikke.
Måske skal jeg have fat i en vvs'er...

Mvh. Lene :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis