varmepumpe Og besparelse .Luft/luft.

Det kunne være sjovt at høre hvor meget der er sparet ved at montere varmepumpe også gerne mærke mange lover 50-70 % også gerne hvor
effektive jeres pumpe er når der er minus grader da de fleste er afprøvet
ved plus 7 grader,så lad os høre med tak.

Kan da give et lille bidrag min svorger har sat 2 fra Jem&Fix op har lavet krontrol måller hver måned huset er træ på 110mz rimmelig isolering elregning faldt fra
25.000kr til 20.000kr så besparelse 5.000kr installl pris ca.9.000kr den ene rasler
godt allerede så der må sættes gummiklodser mellem sikkerhedsgitter.

Har en kammarat den virker også er tjent hjem på 2 år men der skal lægges vægt
på motor kasse ellers rasler den + vinter må han ud og fjerne is da afrimning ikke
kan følge med.

Det er jo rart at spare på anlæg men bliver måske dyrt i sidste ende.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Jeg vil da gerne give min viden og erfaring med vores luft luft varmepumpe

For tre uger siden fik vi monteret en  Mitsubishi varmepumpe, kan kun rose den til langt over skyerne.

Mormalt har vi haft opvarmning med stoker, den er nu afmonteret, for luft luft pumpen kører/bruger kun for det halve som det koster med træpiller. Vores forbrug i et hus på 175 m² er pr. døgn er nu på 17,5 kr.

Pumpen har også en hel unikt luftrensesystem, som tager alt fra støv, pollen, tobaksrøg, formaltehyd, bakterier og virus. Vi regner med at blive som ny nu

Pumpen har en cop-værdi på 5,25 og en db på 20.  Et af de bedste resultater i det nordiske klima.

Det sidste og allerbedste, er at pumpen er pt. på tilbud til Danmarks billigste pris og tilbagebetalingstiden er ca 8-12 måneder.

Jeg kan  ikke andet end anbefale Mitsubishién, den opfylder langt over vores forventninger 


PE

Igen tvil om den pumpe er i top.Spændene at høre om forbrug når det bliver rigtigt vinter med minus grader.

Se her cop falder hurtigt når det bliver koldt. www.elsparefonden.dk
Panasonic Ce9GKE er nu monteret det køre bare godtnok kan man høre blæser på højt trin kører næsten støjfri på trin 2-3 den varmer let de 140 mz spændene at se til vinter når det bliver 0-10 minus.Så jeg beholder vore udemærket brændeovn også luxus ikke at skulle ud og hente brænde,skulle det knibe kører de fint sammen.Nu vil jeg holde et våget øje med el-måler.Så vende tilbage.
Hej. Hvor meget har du betalt for sådan et dyr. Hvor meget db er der på trin 1


PE

tilbud med montering diverse beslag incl moms kr.11700-
Annonce
Vi har haft varmepumpe som primær opvarmning i en del år, panasonic, og det er ikke nok til at holde vores hus varmt når det er rigtigt koldt, der skal vi have brændeovn til hjælp, samtidigt med at når det er rigtigt koldt er virknings graden når 1:1

Hej.

Tror det vil være en god ide at udskifte din varmepumpe. Varmepumper nutildags udnytter energien meget bedre.


PE

heldigvis har der været store fremskridt på det område jeg kan kun sige at det varmer og vi har mere lunt over det helle i huset på 140mz,skulle vi smide en pind
på brænde ovn de få dage det er minus 5-10 grader går det også det er meget få
dage,så tror helt sikkert jeg bliver en tilfreds kunde

Svar til Poul Erik på det høje trin max.21db på de lave mindre en min bærbar pc
Svar til Poul Erik på det høje trin max.21db på de lave mindre en min bærbar pc

Hej igen.

Jeg tror nu du tager fejl. 21db. er på det lavete trin. Mitsubishien har et lydniveau på  20 db en meter fra iderdelen, det skulle være den absolutte laveste på markedet.

Hvad angår cop-værdien så vil vores gode modeller ikke komme under 3 selv ved minus 15 grader.

PE

Hej igen du har ret der står ned til 21db 1meter fra inderdel på Powerfull max er den nok 40db
så på trin 2-3 hvor vi kører ved normal drift ligger den omkring 22-24.Panasonic skulle også virke ned til 15-20 grader minus.Havde nu også regnet med at skulle bruge brændeovn på de helt kolde dage.Synes støj fra pumpe er rimmeligt.Noget af det bedste på Panasonic er der auto-luftrensesystem.Det kan vi virkelig mærke

Mitsubitshi er vel nok top-dolar model for tiden(Panasonic) topmodel ligger jo også her og så kører mange selv efter 15år det siger vel nok.

Vel også ? hvad man vil betale næste år er der sikkert ny model med mere ydelse så man kan blive ved

De bedste hilsner
John

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis