karburator på Briggs & Stratton

Hej

 

Kan nogen hjælpe med oplysninger om hvordan 2 spiralfjedre,en lille og en stor, placeres på karburatordelen på en Briggs & Stratton Classic 35 plæneplipper.Det er den model med automatisk gasregulering ? På forhånd tak.

den glemsomme


den glemsomme
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa,
Mon ikke det er denne her du mener  ?
Mvh
Vangsøe

Vangsoe

Den store fjeder, har til formål at regulere et ensartet omdrejningstal og kan justeres ved at bøje den lodrette arm den er fæstnet til (den nederste på tegningen) hvis man har en omdrejningstæller, skal den sansynligvis gå med 2900 omdr./min., men i gamle dage gik de 3600 omdr./min. jeg mener at hastigheden blev sat ned for at overholde støjgrændserne.

Hvis man har opsamler på, vil den med 3600 suge/smide græsset væsentligt bedre op i posen, men hvis man også har selvtræk på, vil den også måske køre for hurtigt på plænen så man skal halvløbe for at følge med, den er formentlig gearet til de 2900.

Den lille fjeder har til formål at stabilicere omdrejningstallet, da motoren ellers vil svinge op og ned i omdrejninger, den kan også justeres ved at bøje monterings armen.

Hilsen fc

Selv tak Hans - fik du svar nok fra fc ?
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Jotak.

Nu var det egentlig ikke min tråd, og jeg har ikke problemer med mine havemaskiner (i øjeblikket), jeg er bare født nysgerrig, og vil gerne vide hvordan tingene fungerer.

Står der mere spændende i det materiale du har illustrationen fra?

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce

kære Vangsøe

 

Jeg takker mange gange og vil forsøge efter din anvisning.

 

venlig hilsen

 

den glemsomme


den glemsomme
Hej,
Nå ja - det er lige med at holde øje med hvem man svarer....men jeg googlede den såmænd bare og fandet dette link:

http://www.lawn-mower-shop.com/carb2.htm

Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis