Hvad er nemmest mht. pudsemørtel?

Hejsa,

Hvad er nemmest at pudse vægge op med? 0-2 strand- eller 0-4 bakkemørtel? Jeg har tænkt mig at give alle væggene en ordentlig omgang så det dækker det gamle (er meget skævt).
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har klart bedst erfaring med 0-2.
Sørg for at udgangspunktet er afrettet så der ikke forekommer store udsving i lagtykkelse for så er det svært at styre.
Hvis du vil have det helt lige kan du jo starte med at rette af med 0-4.
Afhængig af mængde er det måske billigst at få leveret en palle/sæk af samme mørteltype.

 

Du vil helt klart få det pæneste resultat med 0-2 mørtlen. Men tænk lige over om ikke det er bedre og banke noget af det gamle puds af eventuelt. Det ville nok kunne gøre det nemmere at rette væggen op igen. Men ellers kan jeg kun sige det er et stort arbejde er lige blevet færdig ude i vores køkken nu med at pudse.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jo mere rugt inden under, jo mere har det nye puds at bide fast i.

Pas på med cementen, hvis det bliver for hårdt falder det af igen i flager, dette måske ikke lige nu, men inden for de næste par år.

Så blandingsforhold ikke under 1-10.

Bakkesand bruges vist ikke til puds da det indeholder ler, dette bruges imellem stenene.


MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Begge slags mørtel kan bruges til at pudse i. Har selv pudset 50 kvm i bakkemørtel 0-4. Det er ikke noget problem. MHvis du renser alt det gamle puds af kan du frit bruge cement som du vil. Tror det mange glemmer er at vande ordentligt for inden de pudser op på ny og så er det pudset løsner sig igen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Prøv at se på posen med mørtel, her står blandingsforholdet, afhænnig af opgaven. mørtel /sand/cement.

Jeg har brugt disse forhold, og det er bare noget der virker, også på lang sigt.

mvh


<p>Peter Madsen</p>
Annonce
Skal puds være stærkt er det 0-4 bakke man bruger. For gds mandens skyld kan man bruge 0-4 strandmørtlen i stedet, da den er mere fedtet, selv om vi stadig holder os til 6,6% mørtlerne. 0-2mm strand skal du passe meget på lagtykkelsen da den sjældent klare mere en 10mm uden at revne og give slip på underlaget. Hvis det skal noget på så 0-4mm strand 6,6%, men stadig tage lunkerne først.

alt efter underlag så husk at kaste ud, underlaget må ikke være glat eller suge for lidt eller meget

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Tak for svarende. Det blev med 0-4 bakkemørtel, hvad er bedst efterfølgende hvis der skal filt på?
Mellemspartel slibning måske microdispenser og så dit filt.

Husk at man som ingenting kan se et sandkorn under filt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af PeterR den 24-10-2008 23:14
Mellemspartel slibning måske microdispenser og så dit filt.

Husk at man som ingenting kan se et sandkorn under filt.


Efter du har pudset med 0-4mm, ville jeg lige trække en gang finpuds henover , så får du udjævnet den ru overlfade du har. J.vnf. ovenfor
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis