Motorsav kører ikke

Jeg har for nyligt "klunset" mig til en ældre McCullogh motorsav.
Problemet er bare at den ikke vil køre mere en ca et minut af gangen, så skal den stå lidt igen. Troede bare at den trængte til lidt almindelig service, men det har ikke hjulpet med tændrør, luftfilter og rengøring af kaburator.
Den starter fint, men så snart den bliver lidt varm er det som om den enten drukner eller ikke kan få luft.
Håber nogen kan hjælpe mig.

Det er ikke alt man bør lave selv...

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvor meget olie har du i bensinen?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

I brugsforvirringen står der 2% med noget original stads eller 5% men andet, så jeg kører med 3%(kører dog ikke) da jeg synes 5% lyder af meget.

Det er ikke alt man bør lave selv...

Hvis du selv har blandet benzinen, så kan det være fordi du har benyttet en olie der ikke er tilstrækkeligt opløselig. Hvis du istedt for 95 blyfri, køber noget af den en del dyrere "rigtige" to takts benzin til formålet (de er vist nok etanol eller alkohol baserede eller noget andet i den stil), så vil det normalt ikke ske. Jeg ser det ofte på motorsave og græsslåmaskiner der lige har stået en halv sæson med den "gamle" blanding på. Kør den for fuld knald indtil den er løbet tør for benzin og fyld så på igen, så triller den. Kammarater, kollegaer, naboer og famile der kommer forbi for at få lidt hjælp med at få lortet til at køre igen får alle samme råd:

Hvis du insisterer på selv at blande, så vær opmærksom på to ting:
1) Husk at bruge blandingen op efter udgangen af sæsonen, dvs. lad motoren køre tanken tom.
2) Brug gerne filtermaske når du slår græs eller saver brænde da den normale bil benzin indeholder partikler der ikke filtreres/forbrændes korrekt i en to-takts motor.
Tror desværre ikke det er benzinen den er gal med. Har skiftet benzinen med samme olie som jeg før har brugt på en anden motorsav og på scooter også, uden nogen problemer. Det kan måske være fordi den kører på blyholdig benzin, (ved ikke om den har fået bly før).
Den starter og kører i kort tid, så dør den uanset om jeg giver gas eller ej.

Det er ikke alt man bør lave selv...

sidder der ikke et lille benzinfilter på, der kan være stoppet?? får du vacum i tanken?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Har renset benzinfilter. Der er godt nok en del vacum i tanken, når jeg tænker mig om, selv efter de meget korte starter.

Det er ikke alt man bør lave selv...

Jeg er helt sikker på at problemet skyldes vacum i tanken.
Når du bruger af benzinen skal der jo selvfølgelig luft ind i tanken istedet for den forbrugte benzin. Der findes derfor en ventil på tanken som skal lukke luft ind uden at der kan løbe benzin ud, ligegyldigt hvilken stilling som du holder saven i.
Denne ventil er sikkert stoppet eller virker ikke.
Find ventilen, rens den eller skift den og jeg er sikker på at dit problem er løst.


 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis