Rust

HJÆÆÆLP!!!
Jeg har lige købt en Honda Civic 1,5i fra 1986.
Motoren køre perfekt, men udvendigt er det lidt af et "gør-det-selv" tilbud.
Der er en del rust. Nogle steder er det gennemtærret, andre steder er det kun overflade-rust. Jeg vil gerne have en pæn bil. Hvordan klare jeg det?
Mvh. Sebastian Nissen

------------------
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hm - ja, jeg købte et brugt svejseanlæg, og øvede mig nogle timer på at svejse på noget affaldsjern af samme tykkelse som en bils karosseri, og så gik jeg mig i kast med restaurering af en hel bil. Skulle jeg starte i dag, ville jeg nok tage et aftenskolekursus i svejsning.

Det værste der næsten kan ske er, at skulle skære det af igen, og så prøve forfra.

Du skal dog have en vinkelsliber, en god ildslukker, komplet skærm til ansigtet og et par gode læderhandsker, og husk så at undersøge om der ligger ledninger, stof o.lign. bagved det du skal svejse, så du ikke starter en brand.

God fornøjelse.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Tak, men hvad med de mindre rep. Hvad gør jeg efter jeg har slebet rusten af? (er lidt nybegynder) *g*
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej.
Når du har slebet det ned skal du grunde det! Det skal gøres med noget maling med Zink i.
Nu ved jeg ikke hvor slemt det er. Hvis der er ujævn efter du har slevet skal det også spartles ud og slives ned igen, så det er plant, brug fint sandpapir (eller vandslibepapir) til det. Jeg plejer bare at bruge kemisk metal på de par stykker jeg har lavet.
Efter det skal det males. Evt skal det grundes igen for at få en fin overflade. Find en lak der passer til bilen og mal det.
Jeg har som sagt lavet nogle stykker og er igen i gang med en som jeg regner med bliver lige så god som de andre (Opel Manta 1.8s GT)

------------------
MVH Lizard

MVH Lizard
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også