væghængt toilet - for lavt

I et spritnyt badeværelse har min vvs monteret et væghængt toilet (på en teknikvæg) så lavt, at der ikke kan gå en guldklud incl. gulvskrubbe under. DVS mellemrum mellem toilet og gulv er under 10 cm!!!!! og selve toilettet er 37½ cm i siddehøjde - jeg har lyst til at sige til ham det er en ommer, men det er svært da han nu er færdig.....
kan man mon få et toilet der ikke er så højt?

Bare ærgerligt - hjælp

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det er i mine øjne en ommer uasnset hvad. Det kan ikke være normal siddehøjde den du nævner. Der er ikke andet for end at de bare må igang igen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hvad højde er bolthullerne fra gulv og op på ?? Altså dem der holder toiletskålen ? og havde VVSéren fået at vide hvilken skål der skulle bruges da han monterede indstallationsvæggen ?
"Standard" sædehøjden er så vidt jeg husker ca. 5 cm højere, og da vi lavede badeværelse udnyttede vi netop det væghængte toilets fleksibilitet til at sætte det endnu højere - standardhøjden er vist lidt ligesom køkkenborde baseret på gennemsnitshøjden engang i 1800-tallet, så den egentlig er for lav til gennemsnitsdanskere i dag!

Jeg ville under ingen omstændigheder accpetere den fejl, men det kommer jo i sidste ende an på, om I sidder godt - hvis ikke bliver I jo mindet om brøleren flere gange om dagen fremover!
Nu skal man jo også passe på , for hvis manden ikke har haft målene på skålen har han jo kun den mulighed at afsætte indbygnings cisternen i standart højde , eller høre kunden om , om de har nogle specielle ønsker. Men hvis man ikke har fået andet at vide en det bliver en alm. feks. ifö skål sætter man jo målene efter det, hvis så kunden ombestemmer sig og får en anden type skål, tja hvor er fejlen så ???? Så lad os lige høre hvad der er foregået først inden vi skyder nogle
Annonce
Kan fortælle at ift. BR08 er monteringshøjden på toilet 48cm til overkant. (gælder dog kun på "arbejdspladser)
Det er da helt klart en ommer, du bliver ikke glad for en mellem løsning i længden.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Skrevet af Smeden Nordfyn den 11-09-2008 17:35
Så lad os lige høre hvad der er foregået først inden vi skyder nogle

Selvfølgelig...
Men uanset hvad der er foregået og hvem der har lavet brøleren ville jeg stadig ikke acceptere den - det med at skyde er jo "kun" et spørgsmål om, hvem der skal betale
Noviceq , hvad er din kommentar til det jeg skrev tidligere ?? Kan sige at et alm. Ifö Cera toilet har en siddehøjde på 41-43 cm alt efter type sæde , så det er jo ikke meget højere end det du siger du har , vil godt give dig ret i at 37½ cm er for lavt, men hvad har han haft at arbejde med ?? der tænker jeg på mål.
Har du tænkt på at det måske kan redes ved indkøb af en anden type toiletskål ?
Tak for alle svar. Min vvs har nu selv indset at det er en ommer, og i første omgang vil vi prøve at redde det med en anden kumme - en duravit, som ikke er så høj. Ellers er han indstillet på at hæve hele skidtet. Tak for svar - det hjalp mig til at være fast i mælet overfor vvs'eren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis