K&N-filter

Et spørgsmål: kort og godt: giver et K&N Filter højere effekt? Eller hvad
med chiptuning?

P.S. Kører Renault Clio fra 1999.

Vh

Patrick
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja kanon.
Du får både bedre moment, men det er mere hk du får ud af det.
Du kan sagtens regne med i hvert fald 1 hk og mindst 2 Nm.

--
Med venlig hilsen
Morten
Ja eller fjerne barnesæde(r) (n*10kg=n*1hk), reservehjul (20kg= 2hk) og
svigermor (100kg=10hk) det giver alt sammen lidt.

Mvh
Roberto

At du udregner svigermorvægten til 100kg ønsker jeg ikke at kommentere
nærmere :-)

Men HVILKEN bil har et reservehjul på 20 kg (ja, lastbil, men ellers ?)

P.S. Husk også at altid køre på næsten tom tank (40 kg) og med så lidt olie
i motoren som muligt (4 kg)

MVH Peter

Hvis K&N uden videre kan promovere deres bedste resultater, kan jeg vel
osse, svigermor 120kg

> Men HVILKEN bil har et reservehjul på 20 kg (ja, lastbil, men ellers ?)

Hvad ved jeg om det, mit er da godt tungt, i hvert fald 10kg.

> P.S. Husk også at altid køre på næsten tom tank (40 kg) og med så lidt olie
> i motoren som muligt (4 kg)

Jeg ved ikke hvad du koerer i der har et lille reservehjul, men 4 liter
motorolie. Jeg kan ikke få mere en 3.55L på min, og det er incl filter.
Med 75 centiliter mellem min og max på pinden bliver det til min 2.8L i
tunet tilstand. Olie er noget lettere end vand dvs måske 2kg ialt, men
det taeller alt sammen.

Husk at toemme sprinklertanken! der er let et par hypper at hente.

Hvis man saa fjerner alt det CarFi-lort der alligevel ligger og flyder i
bagagerummet (150kg højttalere og forstærkere = 15hk) + korrigerer for
det mindre effekttab til generatoren (25% effektiv og 500watt forbrug
giver 5Kwatt= 6.8Hk + river a/c ud (10-15 hk).

Sammenlagt noget mere end K&N kan fremvise.

Mvh
Roberto

Annonce
(Seriøst svar)

Et filter til at placere i standardkassen istedet for det originale giver
INGEN MÆRKBAR forøgelse.

Sådan et 57i performancekit med powerblanket og coldpipe (hedder det
vistnok) skulle kunne give 5-8 HK, i de heldigste tilfælde.

Men jeg skal lige understrege at jeg ikke selv har prøvet det. (det skulle
være dyrt i dæk :-)

MVH Peter

Jeg er ganske overbevist om, at det er psykologiske virkning fordi motoren
har fået en anden lyd, der gør at "den ihvertfald har fået 1-10 heste mere"

Min brors mini (dengang 1100) blev offer for en større karburator (med
tilhørende total ombygning af indsugningsarrangementet) med det resultat at
den faldt fra 61 til 46 heste.... Vi kunne godt mærke at den ikke trak mere,
men vi var overbeviste om at den havde bedre drejningsmoment....... Den
havde ikke en SKID..... lyden snød os. Min erfaring blev: Fornemmelser kan
man ikke bruge til noget som helst ! De skal måles !

På samme måde med K&N.... Det er SLET ikke sikkert at en mindskning af
strømningsmodstanden har gavnlig effekt........ Hvis trykudligningen sker
for hurtigt ind gennem indsugningsmanifolden kan det have en uheldig
virkning på en karburatormotor.... En indsprøjtningsmotor er efter min
vurdering mindre følsom, men stadigvæk vil det være MEGET mere gavnligt at
lave en tragt, som vender frem i fartvinden og lave kompensering for det på
svømmehuset & benzinpumpen..... Det er KUN et spørgsmål om at lave en tragt
der er stor nok... Så vil du få gratis turbo ved høje hastigheder..........

Mvh. Mikael Kristiansen

Jeg har en Sierra 2.0 i DOCH med 57i kit i det har hjulpet lidt i optræk og mellem 5 og 10 km/t ved topfart, den er blevet bedre til at køre fra div. mondeoér og 320. Der er dog en høj BOB lyd ved fuld gas. Jeg har haft det KN filter til org. kassen men det gav vist ikke andet end en lav brummen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
kn-filter på golf 3 1,8 årgamg 93
med traktfilter på enden af slangen til luftfilterkassen og slange fra front og op til filter gav det 5.64 hk og 15 Nm
målt før og efter montering hos KN-FILTER
DANMARK pa deres rullefelt
Med chip og filter ingen forskel, bortset fra lidt højere omkring 2500 omdr,top effekt og kurven derop ens.

Med venlig hilsen Leo T
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej
Jeg har en 306 2,4 den havde 202hk. uden K&N og 212 med så det giver da lidt.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis