Opel Corsa, Ræt!

Hej det mit første indlæg der her, så hej alle sammen! går lige til sagen og det er at jeg kan ikke få pillet mit ræt af min Opel Corsa, 1.0 , 1985. Har fået alt plastik af, og møtrikken af der sidder i midten af rætten, men kan stadig ikke hive det af.. Har ledt af andre steder hvor rættet er spændt fast, men der er bar ikke flere skruer, eller møtrikker der kan kommme af. hva gør jeg?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
brug en rat aftrækker til at trække rat af ratstammen.!
okey tak, det vil jeg prøve, syntes ellers jeg har brugt meget vold i forsøgende
Og hvis du ikke allerede sidder med en blodig næse, vil jeg tilføje, at det er en god ide at sætte møtrikken på igen inden du lægger kræfter i. Bare den lige har fat i et par rynker.
(Har jeg hørt)

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Når ja måske en meget god ide:) Har kigget noget mere på det, og har fundet ud af at, den "stang" som ratten sidder fast på, altså den stang som går videre ned i motor rummet, de "takker" der sidder rundt om på den, de går faktisk ud over selve ratten, så jeg kan ikke hive det af, undre mig over om jeg skal hive hele stangen op? fordi stangens takker blokere...
Annonce
jeg ved ikke lige med corsa, men med andre biler har jeg skiftevis med hånden givet rattet nogle gode slag skiftevis på højre og venstre side hurtigt lige for at løsne det..hvis du nu ikke har prøvet det. De takker.. er det strålerne du mener eller hvordan.

MVh. Jesper

hvad med at bruge rat aftrækker.!

til corsa det er mest skundsom at gør det på rattet.!
det kunne være at lånde en fra mekaniker eller andet sted

Hehe Hans w.
De fleste gør det med strakte arme så, tænkte ikke lige på at skrive det med møtrikken(da jeg laver bil til hverdag og har afmonteret "100" rat, ved jeg ca hvornår det begynder at slippe og bruger derfor ikke møtrik selv).

Men ja... møtrikken er nok en god ide.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Har en enkelt gang, tror nok det var i en Ford, prøvet ikke at kunne få rattet af. Jeg hev og sled, men da jeg satte næglen i tænding og slog ratlåsen fra..... Vupti.

Ved ikke om det virker på din Opel, men et forsøg værd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis