Radiator med tilslutning i bunden

Hej!

Jeg vil gerne have min køkken radiator skiftet ud.

Den der sidder der nu, går rørene op i hver sin side i bunden, og radiator ventilen sidder også i bunden.

Sådan vil jeg gerne have det igen, men kan ikke rigtigt finde nogle synes jeg.

VVS-eksperten siger at de kun kan levere en helt klat HEIZRAD hvor tilslutningerne er i bunden, men i den ene side. (Den går bare op for oven i radiatoren og bliver tilsluttet inde mellem ribberne)

Men jeg synes ikke den er så pæn i helt glat...

Det er for mig ligemeget om tillutningerne er i den ene side eller i hver sin side... Jeg vil bare gerne have dem i bunden :)

Er der nogen om kender til nogle mærker hvor det er lavet sådan?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Purmo radiatorer som bla. andet forhandles af sanistål kan fås som du beskriver
Hej efter at have læst dit spørgsmål igen tror jeg at sømand har fanget det bedre end mig hvad du mener, det lyder som om din radiator ventil er en returvenlil der kan man godt gøre som du beskriver, men når du siger bunden , er det så under op , eller side ind din tilslut ning er ??

mine rør går direkte lige op i radiatoren...

Men propper jeg de øverste af, og bruger de nederste... vil radiatoren så ikke stå tom for vand?

plejer de ikke at have femløb i bunden og udløb i toppen??

Hej.

 

Hvis du bruger de 2 tilslutninger i bunden, og har en udluftningskrue i toppen, så kan du godt få luften ud, og så holder vandtrykket i stystemet, radiatoren fyldt.

Det mest brugte er at tilgangen, med termostat er i toppen, og afgangen er i bunden.

 

Mvh Sømanden

Annonce
Jeg synes bare ikke der rigtigt er tryk på vandet... det er fjernvarme og bor i øverste lejlighed stort set øverst i byen... kunne jeg slutte tæt til pexen ville jeg kunne holde vandet tilbage bare ved at holde det...

Det er derfor jeg er lidt nervøs for denne mulighed...
Hej Rustkongen
Du kan montere dine radiatorer i bunden eller diagonalt eller i samme side. Det er fuldstændig lige meget. Du skal blot huske en luftskrue i toppen. Luft giver ingen varme.
Jeg havde et hus. Der var ingen pumpe og dermed ingen tryk. Men når der kom varme på vandet, selvcirkulerede anlægget.
Med venlig hilsen
777
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis