Indbygget sensor

Hej er der nogen der ved om der findes elsparepære med indbygget bevægelses-sensor, ved de findes med slumringssensor af mærket osram.

Med venlig hilsen Oliver

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nah.... Jeg tror ikke engang de findes som normale pærer. Som oftest skal sensoren tilsluttes eksternt.
Osrams produktkatalog angiver kun at de har sensor af typen skumringsrelæ. Jeg spurgte selv min lokale elektrikker for noget tid siden, netop fordi jeg ikke ville være begrænset til nogle totalt crap lamper man kan købe idag, og heller ikke ville have de store grimme 180 graders sensorer der findes idag. Det er godt nok et års tid siden, men dengang var svaret nej. Så hvis du finder noget, så råb gerne højt.
Min løsning har været at importere en markant mindre sensor fra tyskland (på størrelse med en PIR), og sætte den op sammen med lampen. Ikke optimalt, men trods alt bedre end de (dengang) tilgængelige muligheder.
Der er vel det rent praktiske problem, at når du skruer en sådan pære i (hvis nogen ellers lavede en sådan) så har du ingen kontrol med, i hvad retning den indbyggede sensor vil pege, og hvordan ville du kunne justere sensoren i op og nedgående retning selv om sensoren pegede i den rigtige retning.

Skulle man fremstille sådant noget skulle det da indbygges i fatningen, men her er problemet nok, at fatningen bliver varm nå pæren er tændt.

Skumringssensoren har i modsætning hertil ikke nogen specifik retning, hvor den skal måle lyset.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis