Brændt lugt i kabine

Hej

Jeg har et stort problem.  Når bilen står stille med motoren kørende, kommer der en brændt lugt i kabinen. Det er kun når blæseren kører jeg kan lugte det.
Håber der nogen der kan hjælpe mig
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først skal lige siges jeg ikke er expert hvad angår biler.....
Havde selv et lignene problem for ca. 2 år siden - det viste sig at være kullene til blæser motoren som var slidt i bund - ved naturligvis ikke om det er samme problem hos dig - der er sikkert også andre mulige årsager.
har nu skiftet blæser motoren til en anden (brugt) og problemmet er væk.

Hej

Det er ellers en bil fra 2004. Det snartede da jeg var ude og køre til københavn (180 km begge veje) havde så blæser mellem max og mellem hele vejen for at undgå dug i ruderne (regnede konstant). Ved godt nu at det ikke var smart, da min mand, (da jeg kom hjem) mindede mig om at man bruger air con. til dette .

min var på det tidspunkt 12 År gammel, så den er nok betydeligt mere slidt end din er
har du læst denne tråd
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/tabid/54/forumid/6/postid/109782/view/topic/Default.aspx
sådan en fætter kan sikkert også godt lugte lidt
igen tag mine kommentare med et gran salt, da jeg absolut ikke er expert.

jeg gætter på at andre kan udtale sig mere specifik hvis de ved hvilken bilmodel du køre

Jeg kører en Ford Mondeo V6èr. Ender nok med at jeg må bide i det sure æble og bestille en tid hos en (Dyr) mekaniker .

 

Når du nu angiver, at det er ifm. brug af blæseren at der komme brændt lugt, kunne du kigge til blæsermodstanden.
På lidt ældre Mondeoer sidder den på højre side af midtertunnellen oppe ved siden af handskerummet. Det er ikke ualmindeligt at de brænder over, så man til sidst mister alle trin undtagen hurtigste hastighed.
Hvis den kan køre på højeste hastighed uden at lugte, er du på sporet!! (uden at sigte til DSB-reklamen!)

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Fik bilen til mekaniker, det var oliefilter der var utæt. Havde ikke regnet med at det kan ske så hurtigt, da det er et år siden sidst den fik samme omgang.

Tusind tak for svarene

Venlig hilse Kato
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis