400v radiator til 230v

Hej forum

Nogen elektrikker-hajer herinde?

De gamle radiatorer er færdige og termostaterne virker ikke længere. Jeg har fået et godt tilbud på nogle svenske olieradiatorer på 230v, hvor de gamle er på 400v. Kan en elektrikker uden videre konvertere de gamle stik til 230v?

Mvh. Sky
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart lyder det ikke helt umuligt, men det kommer helt og aldeles an på hvordan din eksisterende installation ser ud - så du skal nok have en ud og kigge på installationen.
Hvis der er nul i udtaget så er der ingen problemer, da der er 230V mellem fase og nul og 400V mellem faser. Jeg vil regne med at styringen på dine gamle radiatorer kører med 230V, så der skulle ikke være noget problem.
Normalt bliver der trukket 5 ledet kabel til kraft, der i er der 3 faser 1 nul og 1 jord.
Så 99,99999999999% sikkert har du 230V ved dine gamle radiatorer, og din elektrikker kan saktens forbinde de nye.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg er som FWM 99,9999999% sikker på at det kan lade sig gøre. Du kan evt. selv måle om der forekommer 230 volt ved dine udtag. Er du i tvivl så kontakt dog hellere eletrikeren..
Der var engang hvor der var penge og spare på et 4leder kabel. Hvis dit hus er fra dengang kan der godt være lidt små problemer med det men ellers burde det ikke være det store problem

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Planen var at få en elektrikker til at ordne stikkene. Alle radiatorer som sidder i forvejen er 400v.

Tak for svar.
Hvis det er 4 ledet kabel, og radiatorene har deres egen sikring og kablet er kraftig nok, kan det kobles om i din eltavle.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis