Hejsa..
Jeg har efterhånden fundet nogle firmaer der kan tage sig kærligt af min Zetec 2,0 motor. Hvad enten det drejer sig om turbo, kompressor eller konvertionel tuning. MEN! Hvad siger synshallen til det. Så vidt jeg ved gælder 20% reglen kun ved tuning hvis det berøre; krumtap, blok og topstykke... Jeg har spurgt en synshals "værkføre", men han viste ikke en blafrende skid. Jeg har hørt flere steder fra, at hvis man for monteret turbo,så burde der ikke være nogle procent grænse, men så kan de tilgengæld dumpe den på, at den forurener for meget, ved normal kørsel, og ikke kun tomgang i synshallen. Man skulle have en attest (partikel måling) som skulle være meget dyr(20000)... ????????
Hvad nu hvis man først borer sin volume op, så overholder 20% reglen og så tuner med turbo... Gælder 20% reglen måske ved udskiftning til andre stempler, til smede lavkompression stempler?????
Jeg håber der er nogler der kan give nogle svar, hvis i kan overskue alle mine spørgsmål...
------------------
Med venlig Hilsen
Claus Agerbo
26281083
Ford Mondeo 2.0 ´94
Med venlig Hilsen
Claus Agerbo