Kabine blæser på golf 3

Hej

Kabine blæseren på min golf 3 1993 1,9TD kan kun køre på højeste trin, jeg regner med at det er modstanden der skal skiftes.

Hvordan er det lettest at gøre dette?

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nede under handskerummet sidder den, nemt nok at komme til
Tak for hjælpen, så er den skiftet og nu virker det som det skal igen.

Jeg må nok indrømme at jeg nok ikke havde startet med at lede der, så det ville have taget noget længerer tid, uden din hjælp.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Vi er her jo allesammen for at hjælpe hinanden ;)

skiftede også selv modstanden for et år siden, ellers vidste jeg det heller ikke ;) Men nu virker min blæser ike på trin 3, så ved ikke om jeg skal ahve den skiftet igen. De er bare småyre de modstande.
Ja jeg gav 249,- hos høyer autodele i vejle.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej med jer.

Det lyder som noget gennerelt på lidt ældre VW'ere.....
Jeg ruller i disse dage i en Vento 1,9 TD af nogenlunde samme årgang...
Her er blæseren også stået af. den er 4 trins.. og kan lokkes til at virke på højeste trin.

Når plastdækslet er trukket af er selve omskifteren er der en skal af letmetal og noget elektronik inde bag...

Nogen der lige ved hvordan man lettest skifter den?
Jeg tænker mest på afmontage af blæserknappen?

På forhånd tak

MVH Njord
Annonce

Hej Njord

Jeg ved ikke hvordan du kommer ind til kontakten, men min ville også kun kører på trin 4. Den startede med at kun ville kører på trin 2-3-4, så 2 og 4, og til sidst kun trin 4. Og da der næsten kun er forskel i karosseriet på golf og vento, vil jeg tro at det er din modstand der skal skiftes.
Jeg tror at min har siddet der i mange år da den også var en del rusten, se de vedhæftede billeder.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Modstandene til blæsermotoren sidder i blæserhuset fordi de bliver meget meget varme - efter en tid bliver bronce bøstningerne i blæsermororen tørre (manglende smøring) og så kører blæseren langsommere dvs. mindre luft til at afkøle modstandene samt højere strøm gennem modstanden = mere varme Derfor når I skifter blæsermonstande så prøv om blæsermotoren drejer meget let rundt - ellers smør eller udskift den ellers bliver fejlen ved at komme igen

Hilsen "autoelektrikkeren"


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej,

Kan i give et tip til hvordan man nemmest kommer ind til blæsermotoren?

På forhånd tak

Hej Thais

 

Du tager dit hanskerum af, så sidder den lige oven over


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er også set før på Golf 3 at det er selve kontakten der bliver dårlig i forbindelsen, faktisk kan den helt smelte.
Skiftede min for en 4-5år siden, da kostede hele det panel, med de 3 dreje knapper ca.600kr orig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis